تکمیل و بهسازی پروژه راه سازی ، دهستان اسفندقه در شهرستان جیرفت با اعتباری بالغ بر 338 هزار میلیون ریال انجام شده است.

تکمیل و بهسازی راه های روستایی در جیرفتبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،احمد امینی روش فرماندار شهرستان جیرفت به همراه مدیر کل راه و شهرسازی ،مدیریت ساخت و توسعه راه ها،از راه های روستایی اسفندقه بازدید و روند اجرایی این پروژه را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند.

فرماندار جیرفت دراین بازدید گفت:در این بازدید از راه های قرقطوئیه حسین آباد آبشور ،فتح آباد سنگوئیه ، عباس آباد – آشین ، سنگوئیه – زهمکان ، باغ ابراهیم ، سرخوئیه سفلی و علیا – انگرچاله ، رودخانه کمال ، کناروئیه و پدوم آباد – قرقطوئیه بازدید شد.

وی افزود :از مهمترین پروژه ها می توان به احداث راه ارتباطی عباس آباد –آشین به طول 23 کیلومترکه شهرستان جیرفت را به شهرستان اورزوئیه وصل می کند و فاصله بین دو شهرستان از 377کیلومتر به 155کیلومتر کاهش می دهد و از سمت دیگر از طریق بخش صوغان شهرستان اورزوئیه راه دسترسی به شهرستان های استان فارس تسهیل و همچنین دهستان اسفندقه از بن بست خارج خواهد شد.

فرماندار جیرفت اظهار کرد:با ساخت این محور بالغ بر 1000خانوار حاشیه این جاده از راه مناسب بر خودار می شوند ٬و پروژه های حسین آباد آبشور –قرقطوییه به طول 18 کیلومتر ، قرقطوییه- پدوم آباد بطول13 کیلومتر راه دسترسی مردم اسفندقه به رابر متصل و بیش از 800خانوار نیز از نعمت راه مناسب بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد:همچنین امکان بهره برداری از معادن ارزشمند معدنی منطقه مانند معادن طلا، مس، کرومیت و سنگهای ساختمانی فراهم می شود، تا کنون بدلیل عدم وجود راه دسترسی مناسب سرمایه گذاران تمایل زیادی جهت سرمایه گذارای در منطقه را نداشتند با ورود سرمایه گذاران مشکل اشتغال جوانان این منطقه رفع خواهد شد.

فرماندار جیرفت اظهار کرد: برخورداری از مواهب طبیعی ٬ وجود آثار باستانی و گردشگری از جمله؛اثر تاریخی مقبره ی میر حیدر یا گور خانه ،باد گیری های قلعه ی محمد باقر ابوسعیدی و چندین قلعه ی دیگر که از آثار تاریخی چندین ساله این روستا است که بهره برداری از این راه های روستایی موجب جذب گردشگر در این منطقه می شود.

عباس ثمره مدیریت ساخت و توسعه راه ها نیز در این بازدید گفت: طول کل راه های روستایی در دست ساخت 62 کیلومتر می باشد که از این میزان 20 کیلومتر آن آماده آسفالت است، که با بهره برداری از این راهها 1840 خانوار از راه روستایی مناسب بهره مند می گردند.

وی افزود: میزان اعتبار هزینه شده در این راه ها بالغ بر 338هزار میلیون ریال است که مبلغ 138هزار میلیون ریال مطالبات پیمانکاران است.

وی در ادامه  گفت: برای تکمیل راه های نیمه تمام این حوزه به اعتباری بالغ بر 370هزار میلیون ریال نیاز است،و از آغاز تأسیس اداره کل راه شهرسازی جنوب استان کرمان تا کنون 78 کیلومتر راه در حوزه اسفندقه احداث و آسفالت شده است، همچنین 66 کیلومتر از راه های این حوزه بهسازی و روکش آسفالت انجام شده است .


انتهای پیام/ح

بهره برداری ازچندین پروژه راه در جیرفت

برچسب ها: اخبارکرمان ، جیرفت ، راه ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار