مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری گفت: تدوین سند راهبردی توسعه روستایی استان برای اولین بار در کشور آماده شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛کریم حبیبی انبوهی مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری در جلسه شورای عشایر استان افزود: با شناسایی ظرفیت‌های سرمایه گذاری در ۲۰ روستا، تدوین کتاب سرمایه گذاری روستا‌های استان به پایان رسیده است.

حبیبی انبوهی اضافه کرد: در استان قزوین هزار و ۱۲۷ آبادی و ۸۷۸ آبادی دارای سکنه داریم که ۶۸۲ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

وی افزود: در استان قزوین ۵۳۰ روستا دارای دهیاری هستند که تاکنون ۹۵ میلیارد تومان اعتبار به آن‌ها اختصاص یافته و در ۴ سال اخیر این میزان دو برابر شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری گفت: از آغاز تاسیس دهیاری‌ها تاکنون ۴ هزار و ۹۶۰ پروژه عملیاتی شده است.

حبیبی انبوهی اضافه کرد :  پارسال ۷۳ پروژه با ۹۲ میلیارد تومان اعتبار اجرایی شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری بیان کرد: امسال هم ۴۷۴ پروژه با ۳۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اجرا می‌شود.

به گفته وی، ۹۲ درصد پروژه‌های اجرا شده از سوی دهیاری‌ها قابل قبول است و در این زمینه استان قزوین جایگاه خوبی در کشور دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری گفت: در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی با شناسایی عرصه‌های دارای ظرفیت به استان قزوین ۲۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است که در قالب تسهیلات اشتغالزایی توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

در استان قزوین ۵۳۰ روستا دارای دهیاری هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار