برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در مدارس استان فارس برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رحیم آزادی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس اظهار کرد: پدافند غیر عامل، دفاع در برابر تهدید‌ها با اقدامات غیر مسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقا و پایداری ملی و تسریع مدیریت در زمان تهدید است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی و آموزش پدافند غیرعامل یکی از برنامه‌های راهبردی است، ادامه داد: در طول این هفته برنامه‌های متعدد برای فرهنگ سازی پدافند غیر عامل و ترویج آن بین خانواده‌ها در مدارس و در بین دانش آموزان و فرهنگیان اجرا می‌شود.

رحیم آزادی، انواع پدافند غیر عامل را شامل فرهنگی، سایبری و زیستی دانست و گفت: باید پدافند غیر عامل را به خانه‌ها برد؛ زیرا دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم باید با الزامات این طرح آشنا شده و آمادگی مقابله با تهدیدات دشمن در عرصه‌های مختلف را کسب کرده و در عین حال به عنوان سفیر نسبت به ترویج این فرهنگ در بین خانواده‌های خود اقدام کنند.

مسعود رضایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بیان کرد: پدافند غیر عامل، ایجاد مصونیت و پیشگیری از بروز آسیب در جنبه‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان در زمینه‌های مختلف باید جدی گرفته شود، افزود: دانش آموزان با اجرای برنامه‌های مختلف در مدرسه، آماده نقش آفرینی در جامعه می‌شوند و مدارس باید دانش آموزان را برای حضور فعال و موثر در جامعه آماده کند.

مسعود رضایی تصریح کرد: آموزش و پرورش به همه مردم تعلق دارد و همه خانواده‌ها در امر آموزش شریک هستند و از آن منتفع می‌شوند، لذا برای تقویت این نهاد باید به مسائل و مشکلات آن توجه کرد و این خود یک نوع پدافند غیر عامل است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز نیز اظهار کرد: پدافند غیر عامل در کنار پدافند عامل نقش ویژه‌ای در بازدارندگی دشمن و حفظ کشور دارد.

نصرالله کیانی با بیان اینکه آموزش و پرورش نهاد تاثیر گذار در ارتقا فرهنگ عمومی جامعه در عرصه‌های مختلف است، ادامه داد: از ضرورت‌های پدافند غیر عامل، ظرفیت‌های انسانی است که دانش آموزان و فرهنگیان بخش مهمی از این ظرفیت را تشیکل می‌دهند.

مراسم نمادین آغاز برنامه‌های هفته پدافند غیر عامل در آموزشگاه بهشتی شیراز با حضور مسئولان و دانش آموزان این آموزشگاه برپا شد.

انتهای پیام/ن

برنامه‌های هفته پدافند غیر عامل درمدارس فارس

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار