نماینده مردم شهرضا در مجلس:

کاهش سهم اصفهان از مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سال 97 دنبال می‌شود

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون بودجه سال 96 تلاش شد سهم استان اصفهان از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده از 9 درصد به 2 درصد کاهش یابد، این روند در سال 97 هم اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سمیه محمودی شامگاه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی برخی از اصناف شهرضا با بیان اینکه مالیات یکی از روش‌های حاکم برای تأمین هزینه‌های اداره کشور است، اظهار کرد: پرداخت مالیات یکی از بهترین راه‌ها برای پیشرفت کشور است.

وی با بیان اینکه اتکا به درآمدهای نفتی و تداوم این رویکرد سبب نوسان در رشد اقتصادی می‌شود، افزود: در برخی از ادوار تاریخ صادرات نفت درآمدهای زیادی برای کشور داشت، اما نتوانستیم به خوبی از آن‌ها استفاده کنیم، چون شفاف‌سازی مالی در کشور وجود نداشت.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید شفاف‌سازی مالی در کشور ایجاد شود، گفت: یکی از مهم‌ترین اصول اقتصاد مقاومتی اجرای کامل قانون مالیاتی با هدف اجرای عدالت اقتصادی در جامعه است.

وی اضافه کرد: در قانون بودجه سال 96 تلاش شد سهم استان اصفهان از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده از 9 درصد به 2 درصد کاهش یابد، این روند در سال 97 هم اجرا می‌شود.

محمودی در پایان با بیان اینکه مالیات می‌تواند نقش مؤثری در روند توسعه کشور داشته باشد، اذعان کرد: هدف نهایی از وصول مالیات در کشور رونق اقتصاد ملی است، بنابراین باید زمینه شفاف‌سازی مالی در کشور فراهم شود تا فرایند وصول مالیات در شرایط بهتری انجام شود.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی برخی از اصناف شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار