احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی رئیس پزشکی قانونی کشور گفت: تهیه اجساد امروزه معضلی برای دانشگاه‌های ایران تبدیل‌شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛احمدشجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی؛درباره اجسادی که در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد، اظهار داشت: دانشجویان علم پزشکی برای انجام کارهای عملی و آناتومی باید با اجساد تمرین کنند اما هم‌اکنون دانشگاه‌ها در کمبود شدیدی هستند و دانشجوها توانایی تشریح را ندارند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه تهیه اجساد در وظیفه پزشکی قانونی نبوده و تنها برای کمک به دانشگاه‌ها این موضوع را انجام می‌دهد، گفت: برای تهیه اجساد گروهی هستند که برای آموزش دیدن دانشجویان کشور، جسد خود را در زمان حیات اهدا می‌کنند و گاهی نیز اجساد ناشناس با اجازه دادستانی در اختیار دانشگاه‌ها گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تهیه اجساد امروزه معضلی برای دانشگاه‌های ما تبدیل‌شده است، بیان کرد: با تشویق مردم برای اهدای اجساد تاکنون 200 جسد به بانک نسوج اهداشده است.

شجاعی عنوان کرد: به علت کمبود اجساد، باید از کشورهای دیگر جسد را وارد کنیم که این وضعیت صرفاً به دانشگاه‌ها کمک می‌کند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، بیان کرد: در سال گذشته زمانی که آمار خودکشی را منتشر کردیم اثر منفی در جامعه داشت و افزایش داشت.

به گفته وی، آمار خودکشی در ایران نسبت به کشورهای دیگر بسیار پائین است و نمی‌تواند عدد چشمگیری باشد.

شجاعی با اشاره به اینکه برخی خودکشی‌ها ناموفق است، تصریح کرد: در سال گذشته 4 هزار و 405 مورد خودکشی در سازمان پزشکی قانونی به ثبت رسیده که در این ‌بین هزار و 235 تن از بانوان و سه هزار و 170 نفر هم از آقایان اقدام به خودکشی کرده‌اند.

انتهای پیام/ت

به علت کمبود اجساد باید از کشورهای دیگر جسد وارد کنیم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار