رئیس اداره بهداشت و درمان نزاجا گفت: ادعای نقض حقوق بشر توسط ایران از سوی غربی‌ها،نشان می‌دهد که آنها دشمنی خود را می‌کنند و ما باید محکم در مقابل آنها ایستادگی کنیم.

باید محکم در مقابل دشمن ایستادگی کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تجلیل از پیشکسوتان اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش صبح امروز( یکشنبه ٧ آبان) با حضور جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان در اداره بهداشت و درمان نزاجا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم امیر سرتیپ شهنام بابلی رئیس اداره بهداشت و درمان نزاجا، اظهار کرد: اگر به تاریخ نگاه کنیم، می‌بینیم که در ٣٠٠ تا ٤٠٠ سال گذشته تا قبل از جنگ تحمیلی قسمت‌های زیادی از خاک ایران جدا شد؛ اما در دوران ٨ سال دفاع مقدس حتی یک سانت هم از ایران جدا نشد.

رئیس اداره بهداشت و درمان نزاجا ادامه داد: ما در این ٨ سال دفاع مقدس حدود یک میلیون مجروح، بیش از ٢١٣ هزار شهید و ١٣ هزار مفقودالاثر داریم که همه آنها به خاطر ایمان و باورشان جانبازی کردند.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار خط مقدم بیمارستان صحرایی ایجاد می‌کرد، تصریح کرد: در دوران جنگ، ٢٢ هزار عمل جراحی صورت گرفت که من معتقدم این میزان بیشتر است، چرا که فقط هوانیروز در آن دوران ٥٥ هزار مجروح را هلی برن کرد.

امیر بابلی با اشاره به ادعای غربی‌ها در مورد نقض حقوق بشر توسط ایران، خاطرنشان کرد: در زمان جنگ با وجود اینکه نیرو‌های عراقی اسیران ما را شکنجه می‌دادند، ما به اسرای عراقی که مجروح بودند امداد می‌رساندیم؛ این موضوع نشان می‌دهد که آنها دشمنی خود را می‌کنند و ما باید محکم در مقابل آنها ایستادگی کنیم.

در ادامه امیر سرتیپ سید حسام هاشمی جانشین رئیس هئیت معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی درباره حضور نیرو‌های امدادی در جبهه‌ها، اظهار کرد: در دروان دفاع مقدس همه رزمندگان و فرماندهان با بهداری ارتباط داشتند.

جانشین رئیس هئیت معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی ادامه داد: ما در آن روز‌ها دیدیم که مشکلاتی وجود داشت، اما امروز به لطف تجربه آن زمان به جایگاه خوبی رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تجربیات آن دوران مطالب زیادی جمع‌آوری و تدوین شد که باید مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به ذکر است، در پایان این همایش ضمن قدردانی از پیشکسوتان اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش از سری کتاب خدمات بهداری نزاجا در دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار