رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد به قابلیت‌های مناطق مختلف کشور توجه ویژه‌ای دارد گفت: زمینه پیشرفت استان‌ها بر اساس ظرفیت مناطق در راستای اقتصاد مقاومتی فراهم می‌شود.

زمینه پیشرفت استان‌ها بر اساس ظرفیت مناطق فراهم می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی‌اکبر ولایتی صبح امروز در نشست با امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه این استان از ظرفیت‌های مهمی در بخش‌های مختلف بهره‌مند است اظهار داشت: استان ساحلی بوشهر به عنوان گوهر ساحل ایران شناخته می‌شود که ظرفیت‌های این استان در راستای توسعه همه‌جانبه کشور نقش ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در ۳ رکن دانشگاهی، آزادی و اسلامیت قدم بر می‌دارد، افزود: دانشگاه آزاد بر اساس سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند که در این راستا از ظرفیت‌های بزرگی در حوزه علوم مختلف برخوردار است.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد توجه به انقلابی‌گری و اسلامیت از اولویت‌های مهم این دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در ادوار و قرن‌های مختلف نقش مهمی در تمدن فرهنگ اسلامی داشته به گونه‌ای که تاریخ نشان می‌دهد ۵۰ درصد سهم تمدن اسلامی مدیون تاریخ این کشور است.

ولایتی با تأکید بر این نکته که سیاست‌ها و برنامه‌ها بر اساس فعالیت‌های اقتصادی تدوین و اجرا می‌شود گفت: دانشگاه آزاد به عنوان داشتن بیشترین دانشجو و استاد در حوزه اقتصادی و تربیت نیروی انسانی نقش مؤثری دارد و تربیت دانشجویان در کشور در همین راستا انجام می‌شود.

وی ظرفیت دانشگاه آزاد برای رشد و ترقی مناطق بسیار مهم و مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت مؤمن و کارآمد و ساعی از اولویت‌های مهم این دانشگاه است که بتواند نیرو‌های توانمند بر اساس ظرفیت‌های جغرافیایی مناطق تربیت و آموزش دهد.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه آزاد در محدود بروکراسی آزاد است، گفت: پیشرفت مناطق بر اساس ظرفیت‌هایی که در استان‌ها وجود دارد بدون توجه بروکراسی اداری مورد توجه دانشگاه آزاد است که بر همین اساس رشته‌های این مرکز آموزش عالی تدوین و تدریس می‌شود.

ولایتی جزیره نفتی خارک، منطقه صنعتی عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر را از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در عرصه علمی دانست و بیان کرد: بزرگترین مجتمع انرژی گاز و نفت ایران در استان بوشهر قرار دارد که باید از این ظرفیت در دانشگاه آزاد برای پیشرفت و توسعه استان و کشور بهره جست.

وی با تأکید بر توجه به بازار کار دانشجویان تصریح کرد: دانشگاه آزاد رشته‌های خود را متناسب با بازار کار هر منطقه مورد توجه قرار داده است.

انتهای پیام /پ 

زمینه پیشرفت استان‌ها بر اساس ظرفیت مناطق فراهم می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.