سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان؛

همدان قطب تولید انرژی خورشیدی در کشور

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: بزرگترین نیروگاههای خورشیدی کشور با نام خلیج فارس وامیر کبیر با ظرفیت تولید 14 مگا وات انرژی برق غرب کشور را  تامین میکند.

همدان قطب تولید انرژی خورشیدی در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدمهدی شهیدی سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: یکی از این نیروگاهها نیروگاه هفت مگاواتی خلیج فارس است که در زمینی به وسعت10 هکتار در مجاورت بزرگراه همدان ساوه با سرمایه گذاری 8 میلیون یورویی شرکت آلمانی و مشارکت یک شرکت ایرانی ساخته شده است.

وی ادامه داد: دومین نیروگاه امیرکبیر با ظرفیت 7 مگاوات و سرمایه گذاری 8 میلیون یورویی است که شرکتی از کشور آلمان آنرا در اطراف همدان ساخته است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد:استان همدان ظرفیت تولید 200 مگا وات انرزی خورشیدی را دارد و دو نیروگاه 30 مگاواتی و یک نیروگاه 11 مگا واتی در دست اقدام است.

شهیدی با بیان اینکه پیگیر سرمایه‌گذار خارجی هستند تا کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی نسل جدید را نیزاحداث کند ، تصریح کرد: این کارخانه حدود چهار هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

وی خاطر نشان کرد: کارخانه سالانه ظرفیت تولید پنل‌های خورشیدی برای 250 مگاوات نیروگاه خورشیدی را دارد و برای 550 نفر نیز ایجاد اشتغال می‌کند.

برای ساخت نیروگاه های خلیج فارس و امیر کبیر در مجموع 16 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی شده است.

 نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی خلیج فارس در همدان اولین و بزرگترین نیروگاه خورشیدی در همدان است که 20 درصد تجهیزات آن از طریق شرکت های داخلی تامین شده است.

انتهای پیام/ص.ف

نیروگاه خلیج فارس تامین کننده انرژی برق کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.