وزیر خزانه‌داری آمریکا گزارش‌ها درباره وضع تحریم‌های احتمالی علیه شش بانک ترکیه‌ای به علت ارتباط با ایران را رد کرد.

رد گزارش‌ها درباره احتمال تحریم ۶ بانک ترکیه به علت ارتباط با ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، گمانه‌زنی‌ها درباره هشدار او به مقامات ترکیه در خصوص تحریم احتمالی چند بانک ترکیه‌ای به دلیل ارتباط با ایران را رد کرد.

او در داخل یک هواپیمای نیروی هوایی آمریکا در ابوظبی در گفتگو با خبرنگاران گفت: «من با آن‌ها گفت و گویی داشتم، اما صحبت خاصی در مورد تحریم‌ها نکردم. این شایعات درست نیست.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا این سخنان را با اشاره به مذاکرات با ترکیه که در جریان نشست صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن که اوایل این ماه برگزار شد، بیان کرد.

اظهارات منوچین در سفر وی به چهار کشور خاورمیانه و در حالی که بازار‌های ترکیه هفته‌ای آشفته و ناپایدار داشتند، بیان شده است.

پس از انتشار گزارش یک روزنامه محلی ترکیه در اوایل ماه جاری که گزارش داده بود ۶ بانک ترکیه‌ای ممکن است به دلیل تعامل با ایران، از سوی دولت آمریکا با جریمه مواجه شوند، و همچنن به رغم تکذیب این خبر‌ها از سوی رگولاتور‌های (بانکی)، شاخص‌های بورس، اوراق قرضه و لیره ترکیه با افت مواجه شدند.

«نیهات زیبکچی» وزیر اقتصاد ترکیه در تلاش برای برطرف کردن بخشی از این نگرانی‌ها گفت که هالک بانک- بانک وام دهنده دولتی که به عنوان واسطه پرداخت‌ها برای واردات از ایران عمل می‌کرده- هیچ اقدامی در خلاف تحریم‌های آمریکا علیه ایران انجام نداده است.

سه نفر از مقامات دولتی هالک بانک -دومین بانک بزرگ دولتی ترکیه- در آمریکا به خاطر نقض تحریم‌ها علیه ایران و «کلاهبرداری بانکی» متهم شده‌اند.

وزیر خزانه داری آمریکا سفری شش روزه به منطقه داشته است تا در خصوص راهبرد جدید دولت ترامپ در قبال ایران و مبارزه با تامین مالی تروریست‌ها را با مقامات کشور‌های منطقه بحث و رایزنی کند. وی از عربستان سعودی و اسرائیل (فلسطین اشغالی) بازدید کرده است و روز شنبه نیز به ابوظبی سفر کرد و یک روز قرار است در قطر بماند.

انتهای پیام/

تکذیب گزارش‌ها درباره احتمال تحریم  بانک‌های ترکیه‌ای

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار