مانور بازگشایی دریچه تحتانی سد مخزنی بافت با هدف آماده به کار بودن تجهیزات تأسیسات آبی به ویژه در مواجه با بحران صورت گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،مهدی ایت اللهی مدیراجرایی مانور مدیر بهره برداری سد مخزنی بافت گفت :این مانور در دو قسمت برگزار شد و در بخش تخصصی بااستفاده از نیروهای موجود بهره برداری سد بافت شامل 17 نفر اجرا و در بخش دوم شامل کمکهای امداد و نجات مربوط به سازمانهای هلال احمر ،اورژانس ،آتش نشانی و نیروهای انتظامی شهرستان برگزار شد .
وی افزود:در این مانور فرضی به بیست نفر مصدوم و سه نفر فوتی که برای این مهم و سنجش سرعت نیروها هماهنگ شده بود امداد رسانی شد که نیروهای مصدوم فرضی تحت مداوای پزشکی قرار گرفتند و به بیمارستان اعزام شدند.
وی گفت :علت اینکه این مانور از بین چهار سد مخزنی استان در شهرستان بافت برگزار شد ،نزدیکی سد بافت به مرکز شهر و برآورد خطرات و مشکلات احتمالی آسیب رسیدن به این سدو حساسیتی که آب شرب سدها دارندانجام شده است .
وی افزود: در مواقع حوادث طبیعی و غیر طبیعی می توانیم خسارت ناشی از تهدیدات را به حداقل ممکن برسانیم .
آیت اللهی افزود : برای اینکه خسارات ناشی از رهاسازی آب با حجم بالا در پائین دست نداشته باشیم روابط عمومی شرکت آب منطقه ای با همکاری مسئولین شهرستان بافت اطلاع رسانی لازم را انجام داده و در مواقع بحران نیز با توجه به محاسبات دقیقی که انجام دادیم آب سد پس از 30 دقیقه وارد محدوده رودخانه که در این فرصت اطلاع رسانی کامل انجام شد .
انتهای پیام /ی

اجرا مانور در سد مخزنی بافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار