برخی کارخانه‌های شن و ماسه در یاسوج "خاک" تولید می‌کنند

رئیس شورای شهر یاسوج گفت: برخی کارخانه‌های شن و ماسه در یاسوج "خاک" تولید می‌کنند ولی برخی مسئولان پیگیر تعطیلی کارخانه شهرداری هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  سید هدایت اکبری ظهر امروز در نشست شهردار و شورای شهر یاسوج با مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در کنار کارخانه آسفالت شهرداری یاسوج، کارخانه‌هایی وجود دارد که خاک تحویل مردم می‌دهند.

وی عنوان کرد: اما به مجرد اینکه کارخانه شهرداری شروع به کار می‌کند، کارخانه شهرداری را تعطیل می‌کنند شهرداری متعلق به مردم است اگر مسائل فنی رعایت نمی‌شود، آیا در کارخانه‌های دیگر رعایت می‌شود که مسئولان این کار را با شهرداری می‌کنند.

اکبری ابراز کرد: در حوزه پسماندها محصور کردن سایت دو پشته شروع شده و به زودی خاتمه می‌یابد شهرداری هم در حال ارزیابی سرمایه گذاران است تا احداث کارخانه بازیافت را آگهی کند و سرمایه گذرانی که شرایط بهتری دارند، برای این کار انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه امروز از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می‌کنند و برای خیلی از شهرها درآمدز است، ادامه داد: در حوزه پسماندهای عفونی جا داشت در این جلسه از دانشگاه علوم پزشکی هم دعوت شود ما اعلام کردیم اگر دانشگاه زمین بخواهد در اختیارشان قرار دهیم فقط زباله هایشان را ضدعفونی کنند و سپس تحویل ما بدهند.

رئیس شورای شهر یاسوج بیان کرد: تا کارخانه بازیافت احداث نشود، مشکلات همچنان پا برجا بوده و سرانه تولید زباله در شهر یاسوج چند برابر استان‌های دیگر است و احداث کارخانه بازیافت برای حل مشکل در دستور کار است.

اکبری تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر یاسوج قصدشان تعامل با همه دستگاه‌های دولتی، شرکت‌های خدمات رسان و دستگاه قضایی بوده و در گذشته تنش‌هایی بین نیروی انتظامی و شهرداری وجود داشت این برطرف شده و نیروی انتظامی بازوی راست شهرداری است.

وی با بیان اینکه امیدواریم شهری در خور شان شهروندان بسازیم، بیان کرد: حق این مردم این نیست. مردم استان ما در جنگ و مشارکت در انتخابات در رتبه اول قرار دارند در بیکاری هم اول هستند در توزیع اعتبارات استان یکی مانده به آخر است.

انتهای پیام/غ

محصور کردن سایت زباله دوپشته دشتروم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.