مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: فیلم مشترک ایران و مالزی با عنوان مستند داستانی شیراز تا یزد یک لحظه بی پایان در شهر جهانی یزد فیلمبرداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ فاطمه دانش یزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: یک گروه فیلم سازی آسیایی با حمایت یک شبکه بزرگ رسانه ای که مرکز آن در مالزی است و نفوذ و مخاطب زیادی به ویژه در کشورهای جنوب شرقی آسیا و کشورهای چین، کره جنوبی، ژاپن و هند دارد، تصمیم گرفته است تا مستندی داستانی را با همکاری یک گروه حرفه ای فیلمسازی از مالزی و هنرمندان سینمای ایران به منظور نشان دادن ویژگی های اقلیمی تمدنی شهر یزد و جاذبه ها و امکانات و قابلیت های گردشگری، خوراکی ها و صنایع دستی، منظرهای شهری و محصولات صنعتی بومی این شهر و مناطق اطراف آن تولید و آن را به نمایش بین المللی بگذارد.

دانش یزدی با بیان اینکه فیلمبرداری این مستند از دوشنبه اول آبان ماه در برخی از اماکن و بناهای تاریخی شهرجهانی یزد آغاز و تا پایان هفته گذشته ادامه داشت، تصریح کرد: این مستند بلند داستانی روایت سیاحت گونه ای است که از شیراز شروع می شود و پس از عبور در امتداد مسیر شیراز به شهر یزد می رسد و بیننده با بخشی از زیبایی ها و جاذبه های شهر تاریخی جهانی یزد و کشور ایران آشنا می شود.

وی در ادامه اشاره ای به ثبت جهانی شهر تاریخی یزد در چهل ‌و‌یکمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو داشت و عنوان کرد: اکنون شهر تاریخی یزد که به دلیل وسعت، یکپارچگی و حفظ اصالت های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی پیش از این نیز نزد صاحبنظران و مردم نقاط مختلفی در جهان شناخته شده بود بیش از پیش مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.

گفتنی است: مستند داستانی شیراز تا یزد یک لحظه بی پایان به تهیه کنندگی مشترک زبرینا فرناندز از مالزی و محمدعلی حسین نژاد از ایران با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان در هفته گذشته در شهر تاریخی یزد فیلمبرداری شد.

لازم به ذکر است: فیلمبرداری بخشی از این مستند بلند داستانی در محل های باغ جهانی دولت آباد، مسجد جامع، خانه سه نیک و بافت جهانی شهر تاریخی یزد صورت پذیرفت.

انتهای پیام/ ی

ساخت مستند بلندداستانی دریزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار