مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت: اربعین یک فرصت مغتنم و تعیین کننده برای آشنایی هرچه بیشتر زائران اباعبدالله (ع) با استان ایلام خواهد بود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛عبدالمالک شنبه زاده  اظهار کرد: ۶ پایگاه در نقاط مختلف مسیرهای منتهی به مرز بین المللی مهران برای معرفی توانمدی های این استان در عرصه صنایع دستی و گردشگری جانمایی می شود.

وی  با اشاره به وجود بیش از این استان یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری در این استان که ۷۴۵ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، اظهار داشت: متاسفانه تاکنون آنگونه که باید نتوانسته ایم این تاریخ کهن ایلام را در عرصه ملی و بین المللی معرفی کنیم.

وی ظرفیت اربعین را یک فرصت مغتنم و تعیین کننده برای آشنایی هرچه بیشتر زائران اباعبدالله الحسین (ع) ذکر کرد و گفت: بسیاری از زائران پس از ایام اربعین تمایل دارند که از جاذبه های گردشگری استان به دلیل دارا بودن طبیعت چهار فصل استفاده کنند که می توان در این ایام انها را بیش از پیش با تاریخ و فرهنگ استان آشنا کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام از توزیه بیش از ۱۰۰ هزار نقشه، بروشور و کتابچه راهنمای معرفی این استان بین زائران در اربعین ۹۶ خبر داد و اضافه کرد: ۳۰ هزار نقشه و بروشور مسیر مهران تا عتبات عالیات در کربلا و نجف نیز بین زائران اباعبدالله الحسین (ع) پخش خواهد شد.

شنبه زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی از واحدهای عرضه کننده خدمات در ایان ایام زیر نظر این سازمان فعالیت می کنند تیم های مشترک نظارت بر واحدهای پذیرایی بین راهی، اماکن اقامتی و سرویس های بهداشتی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات فعال خواهند بود.

 

انتهای پیام/ع

تشکیل ۶ پایگاه میراث فرهنگی ایلام در ایام اربعین ۹۶

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.