بیست و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیة با حضور معاون فرهنگی و تربیتی جامعةالمصطفی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  مهدی تقی‌پور داور این  مسابقات گفت: در مرحله‌ی مقدماتی این مسابقات ۱۷۰۰ نفرشرکت کننده از خواهران و برادران در مشهد داریم که ۴۶۷ نفر از خواهران در تمام این رشته‌ها شرکت می‌کنند.

وی افزود: برگزیده‌های این دوره از مسابقات از هر ملیتی ۳ نفر به مرحله‌ی نهایی راه پیدا می‌کنند.

تقی‌پور ادامه داد: مسابقات شفاهی ویژه‌ی آقایان امروز و فردا در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ جزء‌های ۱۰، ۱۵، ۲۰ و کل قرآن کریم است و برای بانوان ۷ آذر برگزار می‌شود و رشته‌های کتبی با موضوعات قرآنی و حدیثی به صورت هدفمند است.

داور مسابقات گفت: مرحله‌ی مقدماتی کتبی اوایل آذر برگزار می‌شود و مرحله‌ی نهایی آن هم‌زمان با مسابقات شفاهی دهه‌ی فجر، ۲۷ آذر در قم برگزار می‌شود.

وی افزود: در تعداد نفرات مرحله‌ی نهایی کتبی محدودیت نداریم و حداقل نمره رسیدن به مرحله‌ی نهایی ۷۰ از ۱۰۰ است.

مهدی تقی پور گفت: جامعه مصطفی العالمیه حدود ۲ هزار عضو در مشهد دارد که حدود ۹۰ درصد این تعداد در این مسابقات شرکت می‌کنند. این جامعه ۸۰ نمایندگی با ۱۲ هزار عضو در سطح جهان دارد که در ۷۴ کشور به صورت جداگانه این مسابقات را برگزار می‌کنند و برای مرحله‌ی نهایی به ایران می‌آیند.


انتهای پیام// م. ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار