مقابله با جنگ نرم دشمن، نیازمند شناخت پدافند غیرعامل فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ علیرضا باقری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی  مازندران، گفت: برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن در جنگ نرم نیاز به دانش و شناخت پدافندغیر عامل در این زمینه است .

وی افزود: در عصری که دشمن مایوس از جنگ نظامی بر علیه جمهوری اسلامی ایران به تهاجم فرهنگی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی روی آورده مردم همیشه بیدار ایران اسلامی باید با بهره گیری از فعالیت های فنی و مدیریتی مبنتی بر فرهنگ جامعه خود را از قرار گرفتن در دام شیاطین و استعمارگران مصون نگه دارند .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی  مازندران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تعریف پدافند غیر عامل که فرمودند" اگر پدافند غیرعامل نباشد، تمامی دستاوردهای فرهنگی، اقتصادی، علمی و سیاسی در یك نصف روز هدر می رود." خاطرنشان کرد: برای مقابله با این هجمه های فرهنگی نیاز به دانش و شناخت پدافندغیر عامل در این زمینه است .

سرهنگ باقری افزود:عوارض و پيامدهای جنگ سخت در شكل تلفات جاني و مالي و از بين رفتن سرمايه هاي ملی قابل مشاهده است اما جنگ نرم روی باورهای عمومی هدف گذاری می كند و عوارض آن حتی پس از فروكش كردن جنگ نرم در افكار عمومی باقی مانده و ممكن است در آينده زمينه ساز فتنه و يا جنگ نرم ديگری شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران در ادامه با اشاره به این که آسیب های اجتماعی مبتلا به جامعه، از جمله اعتیاد، طلاق و بدحجابی از مواردی هستند که دشمن در جنگ نرم به دنبال ترویج و اشاعه آن در جامعه اسلامی است، اظهار داشت:بهره گیری از فعالیت های فرایندی و ساختاری موجب کاهش آسیب پذیری هنگام بروز بحران و شرایط مفروض در جامعه خواهد شد .

وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمن با استفاده از ماهواره ها و فضاهای مجازی بدون مانع مشغول شايعه پراكنی و ارسال اخبار نادرست برای رسیدن به آمال و آرزوهای خود که همان به انحطاط کشاندن جوانان و فروپاشی خانواد ها برای دستیابی به منابع ملی کشور ماست در اين شرايط پدافند غيرعامل برای كاهش تلفات نيروهای غير رزمی و حفاظت از افكار عمومی موضوعيت پيدا می كند که برای جلوگیری از این اقدام شوم دشمن ، اطلاع رسانی به موقع و درست به مردم و روشنگری های خاص می تواند از ميزان تاثير بمباران فرهنگی و خبری دشمن در جنگ نرم جلوگيری كند.

انتهای پیام/ س

لزوم دفاع فرهنگی در برابر جنگ روانی دشمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.