لوئیس همیلتون راننده بریتانیایی تیم مرسدس برای چهارمین بار قهرمان مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک شد.

همیلتون با کسب عنوان نهمی برای چهارمین بار قهرمان شدبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نوزدهمین مسابقه گرند پریکس رقابت‌های اتومبیلرانی فرمول یک 2017، شب گذشته به میزبانی کشور مکزیک و در 71دور برگزار شد که در پایان مکس فرستاپن هلندی از تیم ردبول زودتر از دیگران از خط پایان گذشت و فاتح این رقابت شد. والتری بوتاس فنلاندی از تیم مرسدس و کیمی رایکونن فنلاندی از تیم فراری نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

یکی از نکات جالب توجه این رقابت این بود که لوئیس همیلتون در دور اول مسابقه با اتومبیل فتل آلمانی برخورد کرد و همین باعث شد تا هر 2برای تعویض لاستیک به پیت لین بروند و زمان زیادی را از دست بدهند ولی با وجودی که فتل از رده نخست به جایگاه نوزدهمی نزول کرد اما تلاش زیادی کرد تا با کسب 2رده نخست مانع از قهرمانی لوئیس همیلتون شود اما این امر بی فایده بود و در نهایت او به مکان چهارم اکتفا کرد.  همیلتون با اینکه در این مسابقه نهم شد ولی همین هم برای مسجل کردن قهرمانی او کافی بود.

این چهارمین قهرمانی همیلتون 32 ساله در رقابت‌های فرمول یک محسوب می شود، او پیش از این در سال‌های 2008، 2014 و 2015 قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کرده بود.

دانیل ریکاردو،نیکو هالکنبرگ،برندون هارتلی،مارکوس اریکسن و کارلوس ساینز دیگر رانندگانی بودند که به دلیل نقص فنی مجبور به خروج از این مسابقه پر حادثه شدند.

استبان اوکان،لانس استرول،سرخیو پرز،کیوین مگنسون،همیلتون و فرناندو آلونسو  مکان های پنجم تا دهم این رقابت را به خود اختصاص دادند.

در حال حاضر در رده بندی کلی لوئیس همیلتون بریتانیایی از تیم مرسدس با 331امتیاز در صدر قرار دارد و سباستین فتل و والتری بوتاس 2راننده تیم های فراری و مرسدس در رده های دوم و سوم قرار دارند.

انتهای پیام/

چهارمین قهرمانی همیلتون در مسابقات فرمول یک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار