پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد درخصوص کلاهبرداری افراد سودجو و فرصت طلب در آستانه اربعین حسینی هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت:هشدار‌های پلیس، شما برنده سفر عتبات عالیات (کربلا) شدید! اخیراً افرادی سودجو و فرصت طلب با هدف کلاهبرداری از شهروندان با استفاده از شماره تلفن‌های مختلف با شگرد‌هایی نظیر اینکه "از پخش زنده رادیو و با حضور رئیس همراه اول قرعه کشی انجام شده و شما برنده سفر عتبات عالیات (کربلا) شدید" با تعدادی از شهروندان تماس تلفنی برقرار می‌کنند.

سرهنگ مصطفایی افزود: در ادامه تماس تلفنی افراد شیاد، شهروندان را به نزدیکترین خودپرداز هدایت و اطلاعات مهم بانکی شهروندان نظیر شماره کارت، رمز دوم بانکی و ۲cvv و تاریخ انقضای کارت را از شهروندان درخواست می‌کنند.

وی از شهروندان خواست از پاسخ دادن به اینگونه پیامک‌ها و تماس‌ها خودداری کنند.

سرهنگ مصطفایی با بیان اینکه برای واریز وجه به حساب افراد نیازی به ارسال کد ۲cvv، تاریخ انقضاء، رمز دوم کارت و یا مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز نیست افزود: رمز دوم کارت بانکی محرمانه است و از افشای آن برای افراد غریبه خودداری کنید.

وی ادامه داد: درصورت برخورد با هرگونه مشکل در فضای مجازی، موضوع را در قسمت گزارش‌های مردمی آدرس اینترنتی www.cyberpolic.ir ثبت کنید و یا با شماره تلفن ۰۷۴۲۱۸۲۵۹۳ (پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد) تماس بگیرید.

 انتهای پیام/غ

کلاهبرداری ها مدرن در کمین مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.