به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه راه اهن چابهار به زاهدان ۲۵ درصد پيشرفت فيزيكی دارد، افزود: اگر راه آهن چابهار – زاهدان به خط ريلی شمال به جنوب متصل شود، به شاهراه واقعی ريلی دنيا مبدل میشود.
مانور مديريت بحران راه آهن جنوب شرق، روز گذشته با هماهنگی اداره كل مديريت بحران استانداری در ايستگاه راه آهن زاهدان و جيگولی اجرا شد.
باقر كرد، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در حاشيه اين مانور، گفت: احساس خرسندی و شعف خاصی نسبت به تحولی كه در ايستگاه راه آهن زاهدان اتفاق افتاده، وجود دارد؛ راه آهن از اساسیترين محورهای توسعه اين منطقه است .
وی ادامه داد: راه آهن چابهار زاهدان داری ۸ قطعه است كه تاپايان امسال ۴۰ كيلومتر از زاهدان به سمت خاش و ۱۲۰ كيلومتر از چابهار به سمت ايرانشهر اماده ريل گذاری میشود.
وي با بیان اینکه راه اهن چابهار به زاهدان ۲۵ درصد پيشرفت فيزيكی دارد، افزود: اگر راه آهن چابهار – زاهدان به خط ريلی شمال به جنوب متصل شود، به شاهراه واقعی ريلی دنيا مبدل میشود كه باعث توسعه محلی استان، توسعه جنوب شرق كشور و گسترش مبادلات و فعاليتهای بندر اقيانوسی چابهار میشود و اين بندر را به دنيا و به درياچه خزر وصل میكند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اظهار كرد: در آينده با افتتاح راه آهن چابهار _زاهدان و زاهدان به سرخس ما كوتاهترين راه ريلی را از شمال به جنوب خواهيم داشت كه باعث توسعه شرق كشور میشود.
وی در ادامه با افتتاح سيستم پايش دوربينی راه آهن زاهدان_كرمان و اتاق مانيتورينگ اداره كل راه آهن جنوب شرق، بیان کرد: اين سيستم فوق العاده پيشرفته است و از نظر الكترونيكی و نرم افزاری در سطح بالايی قرار دارد.
کرد تصریح كرد: در خط ريلی زاهدان به كرمان ۹۵ دوربين به فاصله ۳۰ كيلومتر با هزينه يک ميليارد ريال نصب شده كه يك شعاع بسيار گسترده را در اين خط ريلی پوشش میدهد.
انتهای پیام/گ