چهارمین نمایشگاه دوسالانه دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه هرات، با استقبال اعضای شورای ولایتی، استادان و دانشجویان در این ولایت برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه نقاشی در دانشگاه هراتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، چهارمین نمایشگاه دوسالانه دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه هرات، با استقبال اعضای شورای ولایتی، استادان و دانشجویان در این ولایت برگزار شد.

«سید نویدالحق فضلی»، استاد دیپارتمنت نقاشی گفت: «در این نمایشگاه دوسالانه، ۳۰۰ اثر هنری تهیه شده که ۱۲۳ اثر از ۶۳ هنرمند، بعد از تأیید کمیسیون، به نمایش گذاشته شد.»

فضلی، برگزاری چنین نمایشگاه‌ها را از دستاوردهای فرهنگی، هنری و افتخارات هنر هرات، عنوان کرد.

این استاد دانشگاه، می‏افزاید:« باید از آثار هنری هنرمندان‎مان حمایت شود و زمینه برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها در مرکز کشور، جهت راه‌اندازی رقابت‌ها مهیا شود.»

«محمد توفیق رحمانی»، رئیس دانشکده هنرها نیز برگزاری نمایشگاه‌های دوسالانه دانشکده هنرها را از رو‎یدادهای مهم هنری تلقی کرد و هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی مردم با هنر توصف نمود.

همچنین «عبدالرحمن پدرام»، عضو شورای ولایتی هرات با شرکت و استقبال از این نمایشگاه، شرکت نکردن مسئولان اداره محلی و اطلاعات و فرهنگ هرات در این این‌گونه نمایشگاه‌ها را مورد انتقاد قرار داد.

وی افزود: «بعد از دو سال، شاهد برگزاری نمایشگاه نقاشی دوسالانه از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه هرات هستیم، اما متاسفانه در این نمایشگاه بسیار مهم و گرانبها، نه والی و نه رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات، شرکت کرده اند.»

پدرام به این باور است که عدم حضور مقامات، دیدگاه سطحی آنان نسبت به هنر و هنرمندان هرات را بیان می‌کند.

نمایشگاه دوسالانه دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه هرات، برای چهارمین بار برگزار می‌شود که شامل قالب‌های هنری؛ نقاشی، مینیاتور، نقاشی آب‌رنگ و گرافیک می باشد.

قابل ذکر است که این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز به روی بازدیدکنندگان باز است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.