اشتغال یکهزارو 52 مددجوی زنجانی با استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی

از ابتدای امسال هزار و 52 مددجوی زنجانی با استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی و خدمات کاریابی این نهاد در رشته شغلی موردعلاقه خود مشغول به کار شده‌اند.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیرکل کمیته امداد استان زنجان  در ادامه از پرداخت ۱۱ میلیارد و ۵۵۸ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد از ابتدای امسال خبر داد و گفت: با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه زمینه اشتغال به کار ۹۴۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در رشته شغلی موردعلاقه آن‌ها فراهم‌شده است.
وی با اشاره به اینکه منابع موردنیاز برای ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از محل صندوق امداد ولایت و منابع بانکی تأمین‌شده است، افزود : طرح‌های اشتغال ایجادشده برای جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان تا پایان مهرماه امسال در زمینه‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدمات بوده است.
صفری بابیان اینکه ایجاد طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از برنامه‌های مهم امسال حوزه اشتغال این نهاد است، گفت: مطالعات اولیه به‌منظور ایجاد طرح‌های نو، بدیع، دانش‌محور و بازار محور متناسب با ظرفیت‌های موجود در مناطق مختلف استان زنجان انجام‌شده است.
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌شده است تا پایان امسال در هر یک از شهرستان‌های استان زنجان یک طرح اشتغال خلاقانه و دانش‌بنیان بر اساس ظرفیت موجود در مناطق مختلف برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ایجادشده و به‌عنوان الگو برای بهره‌برداری در سایر مناطق استان زنجان عرضه شود.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه استفاده از ایده‌های خلاقانه کارآفرینان موفق در مناطق مختلف کشور درزمینهٔ ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از رویکرد‌های دیگر این نهاد در حوزه اشتغال است، افزود: تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه و بومی‌سازی آن متناسب با ظرفیت‌های موجود در استان زنجان زمینه توسعه طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان را برای جامعه هدف کمیته امداد در این استان فراهم کنیم.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه توجه به پویایی اقتصاد مناطق محروم و روستایی این استان از رویکرد‌های مهم این نهاد در حوزه اشتغال است، گفت: از محل تسهیلات پرداختی به جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان از ابتدای امسال ۵۵۷ فرصت شغلی جدید برای مددجویان ساکن مناطق محروم و روستایی این استان ایجادشده است.
وی افزود: به‌منظور اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در مناطق محروم و روستایی این استان تا پایان مهرماه سال جاری شش میلیارد و ۹۹۳ میلیون تومان در قالب تسهیلات اشتغال پرداخت‌شده است.
صفری با اشاره به اینکه بر اساس الزامات موجود تا پایان امسال باید ۶۲۰ فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در روستا‌ها ایجاد شود، ادامه داد: ۹۰ درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده سال جاری برای اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در مناطق روستایی این استان تا پایان مهرماه محقق شده است.
وی همچنین به استفاده از ظرفیت واحد‌های صنعتی و تولیدی برای به‌کارگیری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در قالب خدمات کاریابی این نهاد اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ۱۱۲ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان نیز از طریق واحد‌های صنعتی فعال در سطح این  استان جذب بازار کار شده اند.
 
انتهای پیام/ن
 

۱۱۲ مددجویی زنجانی  از طریق واحدهای صنعتی جذب بازار کار شدند

 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.