پایش و نمونه برداری از واحدهای بی خطر ساز پسماند های عفونی در دو بیمارستان این شهرستان انجام شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ علیرضا بقالی رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب اظهارداشت:پیرو عقد قرارداد آزمایشگاههای معتمد با واحدهای بیمارستانی و درمانگاهی و لزوم اهمیت نحوه بی خطرسازی پسماندهای عفونی با نظارت مستقیم کارشناسان پایش اداره و توسط آزمایشگاه معتمد سازمان از واحدهای مذکور نمونه برداری شد.

وی ادامه داد بعد از آنالیز نتایج مربوطه به اداره ارسال شده و در صورت مشکل داشتن  عملیات بی خطرسازی اقدامات قانونی در این مورد اعمال خواهد شد.

بقالی اظهار داشت: که اکنون دو بیمارستان این شهرستان بی خطرسازی پسماندهای عفونی را از طریق دستگاه هیدروکلاو و در سیکلهای روزانه انجام می دهند و مراکز خصوصی مانند درمانگاهها،مطب ها و...از طریق قرار داد با شرکتهای پیمانکار ذیصلاح اقدام به بیخطر سازی می نمایند.

بقالی افزود: مدیریت پسماندهای پزشکی شامل زباله های عفونی،تیزوبرنده ودارویی و شیمیایی از مهمترین بخش های مدیریت پسماند به شمار می رود و لازم است که اقدامات مبتنی بر رعایت ضوابط زیست محیطی و بهداشت عمومی در این بخش با دقت ویژه ای انجام شده و با توجه به بالا بودن حساسیت کار مراحل اجرای کار با نظارت مستقیم کارشناسان اداره انجام می گردد.

انتهای پیام/ح

پایش واحدهای بی خطر سازی پسماند های عفونی در بیمارستانهای میاندو آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.