معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید کنندگان داخلی یکی از عوامل تحقق اقتصادی مقاومتی است که جزء اولویت‌های دولت تدبیر و امید است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  سید جواد حسینی در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در گفتگو با خبرنگاران گفت: برگزاری نمایشگاه‌هایی نظیر این نمایشگاه که در راستای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال است می‌تواند در رونق بخشی به تولید داخلی نقش آفرین باشد.


وی افزود: جایگاه ارزشمند گردشگری خرید باعث شده که بیش از ۹۰ درصد کسانی که برای زیارت به خراسان رضوی مراجعه می‌کنند نگاه خرید را نیز به صورت ویژه دنبال کنند.


معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: طبق آمار سالیانه نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خرید توسط زائران در این استان انجام می‌شود که ۷۵ درصد این کالا‌ها که به عنوان سوغات خریداری می‌شود خارجی است و متاسفانه ۲۱ درصد آن کالای قاچاق می‌باشد.


وی افزود: اگر صنایع فرهنگی و دستی استان رونق پیدا کند از ورود کالای قاچاق نیز جلوگیری شده است و این موضوع می‌تواند دستاورد‌های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.


معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: برخی کالا‌ها در استان خراسان رضوی تولید می‌شود و در راستای ایجاد اشتغال و تقویت تولید داخلی، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اولویت مبارزه را با کالا‌های قاچاقی قرار داده است که مشابه آن‌ها در داخل استان تولید می‌گردد.


حسینی با بیان اینکه از مجموع ۵۰ هزار انبار موجود در استان، تعداد ۲۳ هزار و ۳۵۷ انبار در سامانه جامع انبار‌ها ثبت قطعی شده است، گفت: ثبت انبار در سامانه کمک شایانی به شفاف سازی ومبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌کند.

 

انتهای پیام//ف.ج

 

بازدیدمعاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی  از نمایشگاه صنایع دستی و سوغات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.