سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری گفت: دخالت های شورای فنی در چند سال اخیر اقتدار سرمربیان را گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان کورش باقری قهرمان اسبق وزنه برداری جهان و سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری در گفت و گو با رادیو ورزش در تحلیل اوضاع و احوال این روزهای وزنه برداری کشور گفت: رکوردگیری که صورت گرفت، نشان داد وزنه بردارانی در شرایط بهتری نسبت به مدتی قبل قرار گرفته اند. در فوق سنگین سعید و بهداد هر دو وزنه های خیلی خوبی زدند. هر چند که هنوز به رکوردهای واقعی نرسیده اند. اما پیشرفت شان قابل تحسین است. به نظرم این دو ورزشکار در مدت زمانی که تا مسابقات قهرمانی جهان مانده است، می توانند به آمادگی لازم برسند.

او ادامه داد: در دسته 105 کیلوگرم علی هاشمی و علیرضا سلیمانی بسیار خوب کار کرده اند. محمدرضا براری با توجه به سابقه ای که در این مدت داشته، انتظار بنده و دیگران این بود که در ترکیب تیم قرار بگیرد. اما واقعیت این است که رکوردگیری آخر را خوب کار نکرد. بر اساس مصاحبه هایی که از این ورزشکار می شنویم، ظاهراً قرار و صحبت هایشان بر مبنای چیز دیگری بوده است. استنباط من این است که براری حتی در بدترین حالت می توانست حداقل جزء 10 نفر باشد. این اتفاق به نفع تیم هم بود و باعث انگیزه بیشتر وزنه برداران می شد.

باقری تأکید کرد: بنده اعتقاد دارم با توجه به اینکه سرمربی تیم شبانه روز با ورزشکاران زندگی می کند، چنین مسائلی باید کاملاً در اختیار او و سایر کادر فنی باشد. اما متأسفانه دخالت هایی که شورای فنی در یکی، دو سال اخیر دارد، باعث می شود که هم اقتدار سرمربی از بین برود و زمانی که تیم ارنج می شود، اعتراضاتی را در پی داشته باشد. یکی از دو نفری که انتخاب کردیم، قطعاً شرایطی مشابه براری ندارد. صرف اینکه براری اوت کرده را به هیچ وجه ملاک نمی دانم. بسیاری از ورزشکارانمان بودند که این اتفاق برایشان افتاد و از ترکیب کنار نرفتند. قبل از المپیک لندن نواب نصیرشلال در مسابقات آسیایی اوت شد و پس از آن در المپیک مدال نقره گرفت.

 

انتهای پیام/

 

اظهارات باقری درباره وضعیت وزنه برداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار