مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان پیش بینی کرد سطح کشت مزارع زعفران برای سال آینده 500 هکتار در استان خراسان شمالی افزایش می یابد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛، محمدعلی شریکیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی با بیان این که هم اکنون سطح کشت مزارع زعفران در استان 2 هزار و 190 هکتار است، افزود: از این سطح هزار و 422 هکتار بارور و 768 هکتار غیر بارور است ، افزود : سال گذشته 8 هزار و 800 تن در استان زعفران تولید شد .

وی گفت: در این پیوند، 74 متقاضی برای دریافت 17 میلیارد و 320 میلیون ریال تسهیلات بانکی و اعتبارات مشاغل خانگی ، پیگیری و مجوز ایستگاه فرآوری و بسته بندی زعفران گرفته شده است.

شریکیان همچنین پیش بینی کرد : امسال 13 تن زعفران از مزارع استان خراسان شمالی تولید شود .

وی نظارت و مشاوره کارشناسان بر عملیات کاشت ، داشت و برداشت ، انتقال دانش فنی بهره برداران با برگزاری کلاس های آموزشی ، توزیع نهاده های کشاورزی نظیر کودهای ریز مغذی سموم کشاورزی در بین تولید کنندگان زعفران برای دریافت تسهیلات ادوات کشاورزی را از اقدامات انجام شده برشمرد.

وی اظهار کرد : ایجاد و تقویت تشکل های تولید کننده ، سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنایع فرآوری و بسته بندی محصول زعفران به منظور استاندارد محصول نقش مهمی در رونق اقتصادی و تکمیل زنجیره تولید این محصول خواهد داشت.

انتهای پیام/آ

افزایش 500 هکتارسطح زیر کشت زعفران در سال آینده در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.