به دلیل مشاهده مواردی از کانون‌های بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، محموله‌های طیور بدون مجوز دامپزشکی از سایر استان‌ها به خراسان رضوی دریافت نشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محمد رشتی باف، معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه لازم است مرغداران، بدون هیچ قید و شرطی تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و امنیت زیستی دامپزشکی را اجرایی کنند، افزود: منشاء بیماری غرب کشور بازار پرندگان منطقه عنوان است لذا رعایت دقیق موازین بهداشتی حمل و نقل طیور در این بازار‌ها الزامی است.

وی از تمام مرغداران و فعالان صنایع تخم مرغ خواست: تا با توجه به درگیری بالای واحد‌های مرغ تخمگذار به بیماری در مناطق درگیر ذکر شده، تا اطلاع ثانوی از وارد نمودن تخم مرغ و سایر محموله‌های مرتبط با طیور به استان به طور جدی پرهیز نمایند.

شهرام شرقی، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استانهم در این رابطه گفت: با توجه به خطر مرغداری‌های فاقد مجوز، وجود این واحد‌ها را زنگ خطر و زمینه ساز بروز و شیوع بیماری در منطقه دانست و خواستار برخورد جدی با این واحد‌ها شد.

وی از تمامی مسئولان بهداشتی و مدیریت واحد‌های پرورش طیور استان خواست تا در اسرع وقت موارد بروز تلفات غیر عادی در واحد‌های مرغداری را به این اداره‌کل گزارش کنند.

شرقی گفت: با توجه به فصل سرما و تغییرات آب و هوایی، زمینه برای بروز بیماری‌های تنفسی طیور، نظیر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مهیا می‌باشد.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.