معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

بیش از ۱۱ هزار هکتار از مزارع لرستان به طرح ایران ایکاردا اختصاص یافت

بیش از ۱۱ هزارهکتار از زمین‌های کشاورزی لرستان به طرح ایران ایکاردا اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ پیر حیاتی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از اختصاص ۱۱ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی استان به طرح ایران ایکاردا خبر داد.

حسین پیرحیاتی گفت: وزارت جهاد کشاورزی با همکاری موسسه تحقیقات بین‌المللی مناطق خشک (ایکاردا) برای ارتقای تولید مزارع دیم غرب کشور طرح امنیت غذایی ایران-ایکاردا را پیگیری می‌کند.

وی افزود: این طرح از پارسال شروع شده و در ۴ استان کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی و لرستان اجرایی می‌شود. به گفته‌ی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان این طرح در استان در سه سایت تحقیقاتی خرم‌آباد نماینده منطقه معتدل، کوهدشت ناحیه گرم و دلفان به عنوان منطقه سرد عملیاتی می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اعلام اینکه در این مناطق سه پلت فرم ۱۰ هکتاری به زیر کاشت رفته است، گفت: در مجاورت این مزارع ۲ هزارهکتار از اراضی کشاورزان بومی هم به زیر کشت گندم، نخود و جو رفته است.

پیرحیاتی با بیان اینکه امسال نیز قرار است علاوه بر سه شهرستان پایلوت مذکور در مابقی شهرستان‌ها نیز کاشت شود افزود:در این طرح ایران ایکاردا از بذر‌های اصلاح شده استفاده می‌شودو با رعایت عمق و تاریخ کاشت، کشت مکانیزه و استفاده از کود ضمن آزمون خاک، سعی در افزایش تولید داریم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اعلام اینکه این طرح پنج ساله است و از پارسال آغاز شده گفت: بعد از این مدت میزان تولید ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/د

اختصاص بیش از ۱۱ هزار هکتار از مزارع لرستان به طرح ایران ایکاردا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.