رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت:امروز هیچ مرکز و سایتی پر آوازه تر از نیروگاه اتمی بوشهر نیست .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  ،علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران صبح امروز در مراسم آغاز گودبرداری محل ساخت واحد‌های دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه ما قبل از انقلاب در مدار سیاسی غرب بودیم ،گفت:با اینکه در مدار آنها قرار داشتیم ولی  فقط روسیه با ما همکاری کرد.

سایت هسته‌ای بوشهر در دنیا طنین انداز شده/ فاز یک بوشهر سمبلی از اتحاد و همبستگی ایران و روسیه

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: ساخت واحد دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر ۲۰ شهریور ۹۵ آغاز شد و حالا پس از خاکبرداری محل ساخت واحد دوم نیروگاه، زمان گودبرداری محل ساخت راکتور آن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در حال بیش از 130 کارگاه در این مکان مونتاژ و میلیون‌ها مترمکعب خاکبرداری شده ،تصریح کرد: امروز شاهد گودبرداری و  فندانسیون فاز 2 و 3 نیروگاه هستیم که این امرنشان دهنده پیشروی پروژه زودتر از زمان موعود است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران  گفت:امیدواریم در هفت سال آینده همان طور که در قرار داد آمده شاهد راه اندازی واحد 2 باشیم و دو سال بعد  آن واحد 3 را راه اندازی کنیم .

وی نیروگاه اتمی بوشهر را نماد همکاری راهبردی ایران و روسیه دانست و یادآور شد: این پروژه به همکاری شرکت روس اتم در بوشهر اجرا می​ شود.

فاز یک بوشهر سمبلی از اتحاد و همبستگی ایران و روسیه

 آلکسی  لیخاچف رئیس شرکت روس اتم در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر فاز یک بوشهر سمبلی از اتحاد و همبستگی بین دو دولت ایران و روسیه است ،عنوان کرد:با ادامه این همکاری ما پروژه ای با دوره ای  100 ساله در دست کار خواهیم داشت.

سایت هسته‌ای بوشهر در دنیا طنین انداز شده/ فاز یک بوشهر سمبلی از اتحاد و همبستگی ایران و روسیه

وی اضافه کرد :ما فعالیتی آغاز کردیم که آن را در دست نسل‌های بعدی خواهیم گذاشت.

وی با بیان اینکه نباید از زحمات نیروهای واحد 1 نیروگاه اتمی بوشهر غافل شد ،گفت:واحد یک بوشهر بیش از 25 میلیارد کیلو وات ساعت انرژی  تولید کرده که باعث تقویت اقتصاد ایران و سود آوری و تسریع منافع است.

 نماینده روس افزود: ما در حال حرکت به جلو و گودبرداری هستیم و این بلوک هزار مگا واتی که قراره در این محل ساخته شود قبلا امتحان خودش را پس داده  و امروز تمام تلاش ما انجام کارها به صورت حد اکثری در محل و در  ایران است.

 آلکسی  لیخاچف ادامه داد :در حال حاضر 20 درصد از ساختمان پروژه و 80 درصد از کارهای عملیاتی بوسیله  نیروهای  ایرانی  انجام می‌شود که آموزش و آماده سازی پرسنل برای ادامه فعالیت نیروگاهی در این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است .

انتهای پیام/ف

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.