معاون اول رئیس جمهور گفت: برخی مدیران مشکلات مالی را عامل به روز نکردن تجهیزات آزمایشگاهی عنوان می‌کنند این در حالی است که مشکل مالی نداریم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه وزرای پیشین و جدید علوم گفت: اقتصاد کشور وابستگی شدیدی به نفت دارد که باید با توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان این مسئله حل شود.

جهانگیری با بیان اینکه وزارت علوم یکی از مهمترین وزارت‌خانه‌های کشور است اظهار کرد: فردی که به عنوان وزیر علوم انتخاب می‌شود باید از همه جهات مورد مقبولیت باشد.

وی ادامه داد: آقای هاشمی در زمانی دشواری مسئولیت را قبول کردند که به فضل اللهی توانایی خوبی در عرصه مدیریت از خود نشان دهند و کمال تشکر را از ایشان داریم.

جهانگیری با بیان اینکه آقای فرهادی وزیر ‌پیشین یک شخصیت علمی و اخلاقی است خاطرنشان کرد: وی در دولت‌های مختلف از زمان جنگ تحمیلی تا به حال نقش موثری در آموزش عالی کشور داشت و گره بسیاری از مشکلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوره های مختلف به دست ایشان گشوده شد.

معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: منصور غلامی چهره‌ای بی ادعا، با متانت و با صبری مثال زدنی است که به عنوان یک شخصیت علمی معتبر از یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور کار خود را آغاز کرده است و حال در راس وزارت علوم است.

وی اظهار داشت: از همه مدیران این وزارت خانه می‌خواهیم با همکاری با ایشان به پیشرفت کشور در امور مختلف کمک کنند.

جهانگیری گفت: ما از دانشگاه‌ها انتظار داریم که با استفاده از کاربردی کردن علوم نقاط ضعف کشور را شناسایی کرده و برای حل این مسائل راهکاری پیدا کنند که این انتظار بر اساس شناختی که از دانشگاه ها داریم دور از دسترس نخواهد بود.

جهانگیری با تاکید براینکه توسعه کشور به جز از طریق توسعه علمی کشور امکان‌پذیر نخواهد بود تصریح کرد: هدف افق چشم انداز پیشرفت کشور نیز همین پیشرفت از طریق دانشگاه‌هاست و کانون این توسعه علمی بنا بر توصیه‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری دانشگاه‌ها هستند که به عنوان یک مسئله جدی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: برخی مدیران نداشتن بودجه مورد نیاز را بهانه بروز رسانی نکردن تجهیزات آزمایشگاهی عنوان می‌کنند در حالی که کشور ما کشور ثروتمندی است و ما مشکل مالی نداریم.

وی با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه اهمیت بسیار زیادی دارد یادآور شد: با توجه به وابستگی شدید اقتصاد ما به نفت باید برای فکر جوانان ارزش زیادی قائل شد و شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه ها باید کانون توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار