3هزار زائر خارجی اربعین حسینی تاکنون از مرز آستارا وارد ایران شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳ هزار زائر خارجی از مرز آستارا وارد استان گیلان شدند گفت: پیش‌ بینی می‌شود با نزدیک شدن به روز اربعین حسینی این آمار به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه زائران غیر ایرانی اربعین حسینی همه ساله از کشور جمهوری آذربایجان و مناطق قفقاز از مسیر استان گیلان راهی کربلای معلی می‌شوند گفت: پذیرایی از این زائران با مشارکت اوقاف استان گیلان و کمک‌های و نذورات مردمی انجام می‌شود. 

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اینکه در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی در استان گیلان بیش از 50 بقعه متبرکه آماده پذیرایی از زائران است افزود: اوقاف و امور خیریه استان گیلان تلاش ویژه‌ای در راستای پذیرایی مطلوب از زائران اربعین حسینی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده خاطرنشان کرد: 3 موکب در امام زاده حمزه (ع) لوشان، امام زاده هاشم (ع) رشت و امام زاده قاسم و ابراهیم(ع) آستارا آماده خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی است.

وی با اشاره به ضرورت فراهم کردن امکانات و تجهیزات برای زائران اربعین حسینی اعلام کرد: توجه به امکانات رفاهی، حمل و نقل و احترام به زائران اربعین حسینی باید به‌طور ویژه مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان همایش پیاده‌روی اربعین حسینی را نمادی از ارادت شیعیان به امامت و ولایت عنوان و تصریح کرد: باید به وسیله این همایش عظیم، فرهنگ عاشورا  را به همه جوامع جهانی صادر کنیم. 

 

انتهای پیام/م.ع

ورود زائران خارجی اربعین حسینی از مرز آستارا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.