پایگاه تحلیلی فری بیکن از ارسال نامه سناتور‌های آمریکایی به «نیکی هیلی»، مبنی بر انجام اقداماتی برای اجرای روش‌های بازرسی دقیق‌تر از فعالیت‌های هسته‌ای ایران خبر داد.

فری بیکن: آمریکا در پی اجرای روش‌های بازرسی دقیقتر از فعالیت‌های هسته‌ای ایران استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه تحلیلی واشنگتن فری بیکن نوشت: آمریکا به دنبال اجرای رژیم بازرسی سختگیرانه و دقیق‌تر از فعالیت‌های هسته‌ای ایران است. این رژیم بازرسی شامل دسترسی بیشتر به سایت‌های نظامی و همچنین آگاهی و شفافیت بیشتر از فرایند غنی سازی اورانیوم در ایران به منظور ممانعت از تولید بمب‌های اتمی است.

یک هیئت ۱۳ نفره از سناتور‌های آمریکایی با امضای نامه‌ای از «نیکی هیلی»، سفیر آمریکا در سازمان ملل درخواست کردند که با مطرح کردن این موضوع در سازمان ملل، یک سری از روش‌های بازرسی دقیق تر از فعالیت‌های هسته‌ای ایران را اجرا کند؛ روش‌هایی که به کشور‌های غربی اجازه دهد ضمن نظارت سختگیرانه تر بر سایت‌های نظامی ایران، این کشور را از ساخت احتمالی تسلیحات اتمی باز دارد.

در این نامه که با پیشگامی «دیوید پردو»، سناتور جمهوری خواه ایالت جورجیا تهیه شده، از نماینده آمریکا خواسته شده تا با اعمال فشار بر سازمان ملل، زمینه اجرای رژیم بازرسی سختگیرانه و دقیق‌تر از فعالیت هسته‌ای ایران را فراهم کند.

سناتور‌ها در این نامه مدعی شدند روش‌های بازرسی که مورد تایید آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای است با «کم و کاست هایی» مواجه است و تصویری کامل از برنامه‌های هسته‌ای ایران نمی‌دهد.

گفته می‌شود سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز به صورت کامل از اجرای بازرسی دقیق‌تر از فعالیت‌های هسته‌ای ایران در سازمان ملل حمایت می‌کند. سخنگوی سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز به پایگاه تحلیلی فری بیکن گفته این نامه کاملا هماهنگ با اقدامات نیکی هیلی درباره بازرسی دقیق‌تر از فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

مقامات دولت ترامپ نیز اعلام کردند با رژیم بازرسی دقیق‌تر و سختگیرانه‌تر از فعالیت‌های هسته‌ای ایران موافقند و فقط از این طریق است که می‌توان نسبت به پایبندی ایران به توافق هسته‌ای (برجام) مطمئن بود.


انتهای پیام/

 

تلاش آمریکا برای بازرسی از سایت‌های هسته‌ای ایران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار