ذوالفقاری در نشست خبری:

ستاد اربعین به هیچ وجه مسئول نرخ گذاری حق ویزا و کرایه‌ها نیست/نقش بی بدیل سپاه قدس در برگزاری هرچه بهتر مراسم

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: ستاد مرکزی اربعین حسینی به هیچ وجه مسئول نرخ گذاری حق ویزا و کرایه‌ها نیست.

ستاد اربعین به هیچ وجه مسئول نرخ گذاری حق ویزا و کرایه ها نیستبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین ذوالفقاری معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور و رییس ستاد اربعین در نشست خبری که در وزارت کشور برگزار شد؛ گفت: اگر در اطلاع رسانی به مردم درست و به موقع عمل نکنیم؛ قطعا شاهد سوء استفاده ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: سفیر ایران در عراق و همکارانش به همراه سپاه قدس در حال پیگیری هرچه بهتر برگزار شدن مراسم اربعین هستند، که نقشی بی بدیل در این مراسم دارند.

رئیس ستاد اربعین اظهار کرد: مبلغ صدور ویزا و سایر پرداختی ها مثل بیمه زوار در دوران اربعین، 80 هزار تومان کمتر از روزهای عادی سال است.

ذوالفقاری با اشاره به آخرین وضعیت خروجی زائران از کشور تصریح کرد: تا پایان روز دوشنبه هشتم آبان، حدود 540 هزار نفر از مرزهای کشور وارد خاک عراق شدند و قطعا از روز شنبه شاهد بازگشت تعدادی از زائرین خواهیم بود.

وی ادامه داد: در مراسم اربعین همه سازمان‌های کشور هزینه کننده هستند و هیچ سازمانی دریافت کننده نیست. ستاد اربعین نیز حدود پنج میلیارد تومان از بودجه امنیتی را به شهرهای مرزی اختصاص داده است.

ذوالفقاری با اشاره به هزینه‌های زائران در ایام اربعین اظهار کرد: هزینه های مردم برای اربعین چهار بخش است. بخش اول آن مربوط به هزینه های زیرساخت‌هاست که خود شامل دو بخش پروژه های ملی مثل آزادراه ایلام و پروژه های محلی مثل آب و برق مهران می‌شود، همچنین بخش دوم تغذیه و اسکان که عمدتا نذورات مردم و دستگاه‌های داوطلب است، هزینه های خصوصی مردم که خود در چهار بخش بیمه، حمل و نقل، هزینه پارکینگ و ویزا است بخش سوم را تشکلی میدهد و بخش چهارم هم مربوط به هزینه ویزا که کاهشی چشمگیر داشته، است.

وی ادامه داد: در این ایام بیمه زایرین کاهش یک سومی داشته و همه پارکینگ‌های مرزی باید بیمه سرقت و آتش سوزی و خسارات بشوند و این موضوع به آنها ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

کاهش 80 هزار تومانی هزینه‌های زائران در اربعین امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار