گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توجه به وضعیت بحران در خصوص پدیده ریزگردها در کرمانشاه نکات بهداشتی را توصیه کرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛زائبی کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه می توان با انجام اقدامات احتیاطی خود را از اثرات سوء گرد و غبار حفظ کرد و اثرات نامطلوب این پدیده بر سلامت خود را به حداقل رساند توصیه کرد: حتی الامکان از فعالیت در خارج از منزل اجتناب کنید ، در خانه یا محیط های بسته بمانید ، درها و پنجره ها را بسته نگاه دارید و درصورت امکان در اماکن دارای سیستم تهویه مطبوع بمانید.

وی  افزود: اگر الزاما بایستی در هوای آزاد فعالیت کنید زمان آن را به حداقل ممکن کاهش دهید و درصورت ضرورت خروج از منزل یا محیط های بسته در زمان ریزگردها از ماسک های مناسب استفاده کنید چون ماسک های کاغذی معمولی و دستمال نمی توانند جلو ی ورود ذرات ریز گردوغبار به سیستم تنفسی ما را بگیرند.

 زائبی ضمن تأکید بر خودداری از انجام ورزش های سنگین به ویژه برای افرادی که دارای مشکلات تنفسی و آسم هستند گفت: افرادی که دارای آسم یا نشانه هایی مانند کوتاهی تنفس،سرفه و خس خس کردن و درد قفسه سینه هستند برنامه درمانی خود را دنبال کنند و اگر نشانه ها برطرف نشد با پزشک خود مشورت نمایند.

این کارشناس بهداشت محیط بر بالا بودن شیشه های خودرو در زمان بروز پدیده ریزگردها تأکید داشت و بیان کرد: اگر اتومبیل شما دارای سیستم تهویه مطبوع می باشد آنرا در وضعیت چرخش مجدد قرار دهیدتا گردوغبار ورودی به اتومبیل شما کاهش یابد.

انتهای پیام/ز

نکات بهداشتی در زمان بروز پدیده گرد و غبار

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.