نماینده شاهین‌شهر گفت: گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره برجام داد با همان قلم دولت نوشته شده بود.

حاجی‌دلیگانی: گزارش کمیسیون امنیت ملی عینا همان گزارش دولت است/لاریجانی: این گزارش فقط مبتنی بر گزارش دولت نبودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در جلسه علنی امروز طی تذکری شفاهی اظهار کرد: به نظر می‌رسد در این گزارشی که کمیسیون امنیت ملی داد به نوعی همان قلمی آمده که نماینده دولت نوشته و اگر دو گزارش را با هم تطبیق دهیم انگار کاملا یکی است.

وی ادامه داد: این در حالیست که وظیفه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این بوده که این گزارش را تجزیه و تحلیل کند و ببیند قوانینی که ما مصوب کردیم اجرا شده است یا خیر و نتیجه را به مجلس گزارش دهد.

نماینده مردم شاهین شهر با تاکید بر اینکه در راستای تهیه گزارش باید کمیسیون امنیت ملی گزارش‌هایی را از دستگاه‌های مختلف و وزارتخانه‌ها می‌گرفت و همچنین گزارشی را از سطح بین‌الملل جمع‌آوری می کرد، گفت: همچنین لازم بود پیشنهاداتی را در گزارش خود مخصوصا جاهایی که آمریکایی‌ها به دنبال فشارآوردن به کشورمان می باشد، می‌آورد.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی باید با لحاظ کردن این موارد به ما گزارش می‌داد نه اینکه گزارشی که دولت نوشته است را خلاصه‌تر یا مفصل‌تر در مجلس بیان کند و به نظر می‌رسد با سوگندی که یاد کردیم همخوانی ندارد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: گزارشی که کمیسیون داد از باب اهمیت موضوع و فقط مبتنی بر گزارش دولت نیست.

رئیس مجلس اظهار کرد: اگر قسمت آخر گزارش را ملاحظه کنید هم تجزیه و تحلیل شده و هم موارد نقض عهد و پیشنهاداتی که کمیسیون داده آمده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیسیون ، امنیت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار