استاندار هرمزگان گفت: مدارس، دانشگاه ها و رسانه ها باید در کنار مردم به عرصه فرهنگ کمک کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،فریدون همتی استاندار هرمزگان در جلسه هم اندیشی بررسی ظرفیت ها و مشکلات دستگاه های فرهنگی هرمزگان گفت: مدارس و دانشگاه ها می توانند دانش آموزان و جوانان را در عرصه های فرهنگی تقویت کنند.
وی گفت: دستگاه های فرهنگی فقط منتظر بودجه دولتی نباشند و به سراغ ظرفیت های مردمی، خیرین و عناصر علاقه مند بروند و دستگاه های دولتی، سیاستگذار، ناظر و هدایتگر باشند.
استاندار هرمزگان گفت: سالانه نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان در حوزه فرهنگ بین دستگاه های مختلف هزینه می شود.
همتی گفت: فعالیت دستگاه های فرهنگی در طول هم باشد تا هم افزایی ایجاد کند.
استاندار هرمزگان گفت: کتابخانه مرکزی استان در بندرعباس باید زودتر تکمیل شود.
وی افزود: استانداری آماده حمایت از صداوسیمای مرکز خلیج فارس برای معرفی مطلوب مکان ها و ظرفیت های پرجاذبه فرهنگی وگردشگری استان است، تا این ظرفیت ها به مردم سراسرکشور معرفی شود.
همتی افزود ایرانی ها: سالانه 9 میلیارد دلار صرف گردشگری در خارج از کشور می کنند که این رقم بیش از اعتبار عمرانی کشور است.
استاندار هرمزگان گفت: می توان با فرهنگ سازی و معرفی جاذبه های مختلف هرمزگان مانند 14 جزیره، مناطق آزاد قشم و کیش و شهر بندرعباس، بخشی از این گردشگران را جذب هرمزگان کرد و بدنبال آن گردشگران خارجی را نیز جذب کرد تا این ظرفیت در اختیار بخش اقتصادی و فرهنگی قرار گیرد.
همتی گفت: استانداری آماده حمایت از جشنواره های ملی و بین المللی فرهنگی با نام و محوریت خلیج فارس است.
مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس نیز در این جلسه گفت: صدا و سیما آماده ارائه هر گونه کمکی به عرصه فرهنگ و معرفی جاذبه های فرهنگی و گردشگری استان است.
مهران جلائی افزود: باید اولویت های فرهنگی استان مشخص و سپس برای اجرای آن برنامه ریزی شود تا از اتلاف منابع و موازی کاری جلوگیری شود.
منتظری معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: برای ساخت کتابخانه مرکزی بندرعباس با زیربنای هفت هزار متر تا کنون چهار میلیارد تومان هزینه شده است و پیشرفت 50 درصدی دارد که برای تکمیل آن به هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
نیاز به راه اندازی شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی در استان، کمبود اعتبارات فرهنگی، کمبود مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نیاز به ساختمان مستقل برای حوزه هنری، اختصاص زمین و مکان برای راه اندازی بنیاد ملی خلیج فارس، نیاز به 72 خانه عالم در روستاهای بالای 200 خانوار، مشکلات عوارض شهرداری برای بازسازی سینمای شهرنمایش از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، کمبود نیرو برای کتابخانه های استان از مهمترین مسائل و مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح شد.
در این جلسه دستگاه های مختلف فرهنگی مانند، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، به میزبانی مدیرکل اجتماعی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان حضور داشتند.
انتهای پیام/ر

استاندار هرمزگان: مدرسه، دانشگاه و رسانه به فرهنگ کمک کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.