افزایش یکهزار تخت به تخت های بیمارستانی آذربایجان غربی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی : تا پایان سال جاری،1 هزار تخت جدید جایگزین تخت های فرسوده بیمارستانی می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت : یک هزار و 500 تخت از مجموع 4 هزار تخت بیمارستان های استان فرسوده است که تا پایان سال 1 هزار تخت جدید جایگزین تخت های فرسوده می شود.

ابراهیم حسنی افزود: پایین بودن تعداد تخت های بیمارستانی از میانگین کشوری و فرسوده بودن آنها 2 مشکل اساسی در این حوزه در آذربایجان غربی است .

وی اضافه کرد: راه اندازی 143 تخت ویژه، آماده بهره برداری شدن بیمارستان های 250 و 216 تختخوابی خوی، 64 تختخوابی تکاب، 32 تختخوابی چالدران، طرح های توسعه بیمارستان های امام (ره) ارومیه و حضرت فاطمه (س) میاندوآب از جمله اقدامات انجام شده برای بهبود این وضعیت به شمار می رود.
حسنی اظهار کرد: طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه از جمله طرح های بزرگ بهداشتی درمانی در آذربایجان غربی است و با 48 تخت ویژه، 70 تخت بستری و 70 تخت اوژانس و تحت نظر در آینده نزدیک به مردم استان خدمت رسانی می کند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به واگذاری زمین جایگزین بیمارستان کوثر به دانشگاه بیان کرد: احداث این طرح از نیمه بهار امسال آغاز شده و تاکنون بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حسنی گفت: علاوه بر آن در 12 شهرستان آذربایجان غربی کلینیک تخصصی به بهره برداری رسیده و در 13 شهرستان نیز 100 تخت در قالب واحد های تک نفره زایمان طبیعی راه اندازی شده است.
وی افزود: در قالب این طرح ها بیش از یکهزار و 200 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی آذربایجان غربی هزینه شده است.
انتهای پیام/خ

 

افزایش یکهزار تخت به تخت های بیمارستانی آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.