عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید گفت: هم اکنون جمعیت شهرهای جدید800 هزار نفر است که باید این رقم به 4میلیون و 700 هزار نفر برسد.

بهجمعیت شهرهای جدید باید به 4میلیون و 700 هزار نفر برسد گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمود میریان عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در همایش فرصت های سرمایه گذاری که درجزیره کیش برگزار شد با بیان اینکه مهاجرت های گسترده ای که از روستاها به شهرها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده است، گفت:  بعد از جنگ تحمیلی میزان مهاجرت ها از روستاها به شهرهای بزرگ افزایش یافت این درحالی است که پیرامون شهرها جمعیت گسترده ای در حاشیه شهرها ساکن شدند.

وی درادامه افزود: در راستای ساماندهی، برنامه ریزی و هدایت جمعیت به شهرها، وزارت مسکن سابق اقدام به ایجاد سکونتگاه های جدید در حاشیه شهرها شد که هم اکنون در مقایسه با سال 1357، ایران که در آن دوره 450 شهر داشته هم اکنون  به 1250 شهر رسیده است.

میریان اظهار کرد: جمعیت شهرنشینی در کشور بسیار بالا است به طوری که در سال 1335 جمعیت شهرها 30 درصد کل کشور بود اما امسال این میزان به 78 درصد رسیده است.

وی با اشاره به سیر صعودی تبدیل جمعیت از روستایی به شهرنشینی گفت: با توجه به شاخص های موجود، به دنبال برنامه ریزی برای هدایت جمعیت به شهرنشینی و توسعه سکونتگاه های جدید هستیم.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید توضیح داد: در اواخر دهه 60 وزارت مسکن سابق برنامه هایی برای ایجاد مکان های توسعه تحت عنوان شهرهای جدید تصویب کرد که در آن دوره این برنامه برای 18 شهر جدید بود و براساس مصوبه هیات دولت سرمایه  گذاری های گسترده ای در این امر صورت گرفت.

میریان در خصوص شهرهای جدید گفت: دراستان تهران شهر پردیس ، اندیشه و پرند، در البرز هشتگرد ، در اصفهان بهارستان، مجلسی، فولاد شهر، آذربایجان شرقی سهند، فارس صدرا، خراسان رضوی گلبهار بینالود، بوشهر عالی شهر، مرکزی مهاجران و امیرکبیر، هرمزگان علوی، خوزستان رامین و شیرین شهر، سیستان و بلوچستان رامسار و تیس ساخته شده است.

جذب سرمایه گذاری 1800 میلیارد تومانی طی 6 ماه گذشته در حوزه شهرهای جدید

وی توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده که تعداد جمعیت شهرنشینی به 4 میلیون و 700 هزار نفر برسد که هم اکنون تعداد جمعیت در شهرهای جدید به 800هزار نفر رسیده است.

میریان با بیان اینکه ساخت یک شهر با یک مدیریت دولتی دشوار است گفت: باید از سرمایه گذاری های بخش خصوصی، عمومی و نیز سرمایه های مردم در حوزه مدیریت شهری استفاده کنیم و بتوانیم انواع مختلف شیوه های سرمایه گذاری را برای پروژه های بزرگ به کار گیریم.

وی اظهار کرد: طی برنامه 5 ساله ششم تنها 8 درصد رشد اقتصادی داشته ایم که این با سیاست های شهرها محقق نمی شود و باید بتوانیم از سرمایه های پتانسیل داخلی  و منابع خارجی به نحو احسن استفاده کنیم.

میریان یادآورشد: تا سال 92 جذب سرمایه گذاری در شهرهای جدید چندان رونقی نداشت اما تا سال جاری میزان سرمایه گذاری افزایش یافته به طوری که در سال 93 میزان سرمایه گذاری از 25 میلیارد تومان به 48میلیارد تومان و در سال 95 به 503 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی یادآور شد: در نیمه اول امسال، میزان جذب سرمایه گذاری ها به یک هزار و 800 میلیارد تومان افزایش یافته و تا به امروز چندین قرارداد پروژه های مختلف منعقد شده است.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: جمع پروژه های سرمایه گذاری شده در شهرهای جدید 120پروژه بود که این پروژه ها توانسته است،  سرمایه گذاران داخلی و خارجی را نیز فراهم کند.

میریان در پایان توضیح داد: همکاری تمامی وزارتخانه ها و استفاده از دانش و تجربه کشورهای خارجی از جمله آلمان و ایتالیا را درحوزه های شهرسازی فراهم کرده ایم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار