شهردار اردستان گفت: نزدیک به 70 درصد از وسایل، اسباب بازی ها و لوازم نصب شده در پارک های این شهر فاقد استانداردهای لازم می باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن حیدری  در نشستی با خبرنگاران به 11 برنامه شهرداری اردستان اشاره کرد و گفت: اسباب بازی ها و سایر لوازم فاقد استاندارد موجود در پارک ها و فضای سبز شهر مانند لوازم ورزشی باید جمع آوری و از وسایل استاندارد استفاده شود چرا که با سلامت مردم به ویژه کودکان در ارتباط است.

وی افزود: راه اندازی موزه مردم شناسی، تملک خانه تاریخی حکیم، احیای میدان های شهر، زیبا سازی، یکسان سازی تابلوهای شهری، تهیه کتابچه ایمنی شهر و تقویت آتش نشانی از دیگر اولویت های کاری شهرداری اردستان می باشد.

شهردار اردستان بیان کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در طرح های عمران شهری، مرحله دوم یکسان سازی پیاده روی خیابان امام تا میدان نماز، تکمیل جدول گذاری و آسفالت شهرک مسکن مهر، مطهری و امام حسن (ع) از برنامه های در دست اقدام این مجموعه است.

او همچنین از برنامه ریزی برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا خبر داد و گفت: با چند شرکت در استان مذاکره شده و تمهید مقدمات اجرای طرح در حال پیگیری می باشد.

حیدری همچنین اضافه کرد: شهرداری اردستان تا کنون از محل منابع درآمدی اصناف و نوسازی وصولی نداشته که می توان از این ظرفیت برای زیباسازی شهری بهره برد.

وی عنوان کرد: بودجه شهرداری ها در صورت کلی نقدی بوده و تعهدی و غیرتعهدی دیده نشده که این امر موجب می شود تا بودجه شهرداری واقعی به نظر نرسد.

شهردار اردستان در ادامه تشریح کرد: این منطقه اثرهای تاریخی بی مانندی در استان دارد که مورد استفاده بهینه قرار نگرفته و رو به افول گذاشتند در حالی که محور گردشگری ارونه و مسجد جامع تا امامزاده اسماعیل و شهر زیرزمینی می تواند منبع درآمد و زمینه ساز اشتغال در شهرستان باشد.

شهردار اردستان همچنین گفت: با توجه به هزینه های احیا تا کنون روی خوش به این امر نشان داده نشده اما این مجموعه آماده همکاری با میراث فرهنگی است تا طرح احیا و بهسازی مسیر قنات دوطبقه ثبت جهانی به سرانجام برسد.

 

انتهای پیام/م

 

اجرای طرح تفکیک زباله در اردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.