امام جمعه تفت گفت: پیشگیری از تخلفات باید به نحو مطلوب با جدیت و سازنده انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  حجت الاسلام  غفوری امام جمعه تفت در دیدار با مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت : پیشگیری از تخلفات در مسائل مختلف از گستردگی بسیار زیادی برخوردار است و باید با برخورد خوب و سازنده انجام شود.

حجت الاسلام  غفوری افزود: اگر برخوردها خوب و همراه با اخلاق مناسب و نصیحت و در عین حال دقیق و قانونمند باشد مردم آن را پذیرفته و بازار اصلاح می شود.

امام جمعه تفت  در بحث مبارزه با قاچاق کالا ادامه داد : بخش عظیمی از تجارت و اقتصاد کشور به قاچاق اختصاص یافته که آسیب جدی به اقتصاد ، اشتغال و تولید ملی زده که باید به نحو مطلوب با جدیت و قاطع با آن برخورد کرد.

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد بمناسبت بیست وسومین سالروز تأسیس سازمان تعزیرات حکومتی ضمن تقدیر و تشکر از انجام دیدار با امام جمعه تفت گزارشی از عملکرد اداره کل و شهرستان تفت به ایشان ارائه نمودند .

 سالاری با اشاره به عمده وظايف تعزیرات حکومتی، گفت: تعزيرات حكومتی به تخلفات امور اقتصادی در دو بخش دولتی و غیر دولتی اعم از حوزه‌های بهداشت، درمان و دارو، تخلفات مربوط به اصناف و قاچاق کالا و ارز رسیدگی می‌‌کند.

وی در ادامه به آمار پرونده‌های وارده تعزيرات حكومتی استان در هفت ماهه سالجاری اشاره كرد و گفت: عیرغم کمبود نیرو و امکانات از ابتدای امسال تاكنون در مجموع بالغ بر 5500 فقره پرونده در سه بخش حوزه صلاحیتی در سطح استان مورد رسیدگی قرار گرفته که علاوه بر سایر مجازتهای پیش بینی شده در قوانین جمعا متخلفین بالغ بر 103 میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم گردیده اند.

سالاری در مورد تخلفات ارجاع شده به تعزيرات حكومتی شهرستان تفت نيز گفت: بیشترین تخلفات مربوط به حوزه کالا و خدمات به تعداد 209 فقره ، در حوزه بهداشت و دارو و درمان 64 فقره پرونده و در حوزه قاچاق کالا و ارز 29فقره پرونده جمعابا محکومیت ریالی بالغ بر سه میلیارد و 114 میلیون عنوان نمود و عمده‌ترين و پرتکرارترین تخلفات در اين حوزه نيز ناشی از عدم درج قیمت، گران فروشی و عدم ارائه فاکتور و ... بوده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان در پايان نيز در رابطه با اقدامات صورت گرفته گفت: در مدت حضور و فعالیت خود در استان ، نظارت وي‍ژه بر کشتارگاه های مرغ ، رستوران‌ها ، مرغ فروشی ها و واحدهای صنفی دارای تخلف انجام كه در اين رابطه تخلفات مورد بررسی و پیگیری ويژه قرار گرفت.

انتهای پیام/ ی

پیشگیری از تخلفات در جهت مبارزه با   قاچاق کالا 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.