معاون وزیر ارشاد در اصفهان:

فرهنگ مهم‌تر از سیاست است

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ مهم‌تر از سیاست است و ما اجازه بازی کردن عناصر سیاسی در زمینه فرهنگ را نخواهیم داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدهادی حسینی  امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: برخی انتقاد داشتند که چرا مدیرکل ارشاد اصفهان، بومی و اصفهان نیست، باید این فرهنگ کنار برود زیرا همه ما ایرانی هستیم، استان‌هایی که فرهیخته دارند باید فضا را چرخه تبادل اتفاق بیافتد.

وی درباره دلایل انتخاب حجت‌الاسلام انصاری در سمت مدیریت ارشاد اصفهان گفت: حضور حجت‌الاسلام انصاری در فرهنگ و هنر اصفهان همانند حضور حجت‌الاسلام ارزانی است و ما از یک فرد با تجربه و شایسته در این سمت استفاده کردیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حجت‌الاسلام ارزانی گزینه‌ای برای حضور در یکی از کشورهای اروپایی در زمینه فرهنگ شده بود، افزود: بعد از صحبت‌های مطرح شده، ایشان به دبیری شورای هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور منصوب شدند.

وی اضافه کرد: فرهنگ مهم‌تر از سیاست است و ما اجازه بازی کردن عناصر سیاسی در زمینه فرهنگ را نخواهیم داد، حوزه فرهنگ تلفیق با دین است و به هیچ وجه نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم و اینجا با میدان بازی سیاسی متفاوت است.

حسینی با بیان اینکه ما در حوزه‌های مدیریتی و فرهنگی مشکلاتی را داریم، گفت: اما معتقد هستیم که ریل این مسیر مبتنی بر اسلام و قرآن است.

وی با بیان اینکه یک سیزدهم اعتبارات وزارت ارشاد به حوزه فرهنگ می‌رسد، بیان کرد: اگر از نظر مالی کمک نمی‌کنیم، دست ما خالی است اما اهالی هنر و علما سرمایه‌ و داشته اصلی ما است و اگر ایران بخواهد در دنیا به خود ببالد باید به فرهنگ خود ببالد.

در این آیین با حضور معاونان وزارت ارشاد و جمعی از مسئولان استان اصفهان و هنرمندان و اصحاب رسانه از فعالیت‌های حجت‌الاسلام ارزانی تقدیر و حجت‌الاسلام انصاری به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد استان اصفهان معرفی شدند.

 

انتهای پیام/م

 

اجازه بازی عناصر سیاسی را در سنگر فرهنگ نمی‌دهیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار