رسانه‌های جمهوری آذربایجان، «مناقشه قره باغ» را مهمترین موضوع گفتگوی الهام علی‌اُف و دکتر حسن روحانی قلمداد کردند.

تیتر یک اکثر پایگاه‌های خبری جمهوری آذربایجان/ روسای جمهور آذربایجان و ایران، درباره مناقشه قره باغ مذاکره کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه های جمهوری آذربایجان، «مناقشه قره باغ» را مهمترین موضوع گفتگوی رییس جمهور این کشور با دکتر حسن روحانی، رییس جمهور اسلامی ایران در تهران، قلمداد کردند.

خبرگزاری رسمی «آذرتاج» با اشاره به تاکید روسای جمهوری دو کشور بر نقش ریشه های تاریخی و فرهنگی و دینی در تحکیم روابط دو کشور و تاثیر ده دیدار انجام شده میان روسای جمهوری دو کشور در ارتقای موفقیت آمیز سطح روابط، نوشت: «در این دیدار، درباره مناقشه قره باغ میان (جمهوری آذربایجان) و ارمنستان مذاکره شد. رییس جمهور الهام علی اف درباره وضعیت روند مذاکرات حل مناقشه قره باغ توضیح داد. همکاری در زمینه نظامی و امور فنی - نظامی و چشم اندازهای آن نیز بررسی شد.»

آذرتاج افزود: «در این دیدار، مسایل منطقه ای بررسی و درباره مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تبادل نظر و تاکید شد همکاری سه جانبه (جمهوری) آذربایجان - روسیه - ایران دارای ظرفیت بزرگی است و همکاری در این چارچوب می تواند در بخش های بسیار مهم نتایج خوبی داشته باشد.»

آذرتاج افزود: «در این دیدار افزایش 70 درصدی حجم تجارت میان دو کشور در سال گذشته و افزایش 33 درصدی آن در 9 ماه گذشته ، عالی ارزیابی شد. در این گفتگوها، بر سرمایه گذاری مشترک، همکاری در زمینه های انرژی برق ، نفت و گاز و حمل نقل و اجرای موفقیت آمیز طرح حمل و نقل بین المللی «شمال - جنوب» تاکید شد.»

خبرگزاری های آپا و ترند و تقریبا تمامی پایگاه های اینترنتی جمهوری آذربایجان نیز همین خبر را با این تیتر یکسان منتشر کردند: «روسای جمهور آذربایجان و ایران، درباره مناقشه قره باغ مذاکره کردند.»

 

انتهای پیام/

 

محور گفتگوهای روسای جمهور ایران و آذربایجان چه بود؟

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۴:۵۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۱:۰۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
زنده یاد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
زنده باد ایران
آخرین اخبار