پیش بینی هواشناسی حکایت از احتمال بارش پراکنده باران در استان مرکزی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  هواشناسی احتمال بارش پراکنده باران را برای استان مرکزی پیش بینی کرده است.

هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد:  نقشه‌های پیش یابی لایه‌های میانی جو حاکی از استقرار یک سامانه کم ارتفاع در نواحی شرقی مدیترانه می‌باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد امواج بارشی این سامانه در روز‌های آینده موجب بارش باران در مناطق غرب، شمال غرب و برخی مناطق شمال کشور خواهد شد. 

اما استقرار یک مرکز پر ارتفاع در نواحی جنوب شرق کشور شرایطی جوی ایحاد می‌کند که از نفوذ این سامانه به نواحی مرکزی و سایر مناطق کشور جلوگیری خواهد کرد. 

بر این اساس این سامانه طی روز‌های آینده تا اواسط هفته آینده موجب افزایش ابرناکی و وزش باد در برخی از ساعات در استان مرکزی بویژه در نواحی غرب و شمال استان خواهد شد، اما بر اساس خروجی فعلی مدل‌های هواشناسی تنها احتمال بارش‌های پراکنده در برخی از مناطق کوهستانی شمال و غرب استان پیش بینی می‌شود. 

همچنین به دلیل جریانات شرق سوی این سامانه انتقال ذرات گردوخاک از کشور عراق به مناطق غربی و مرکزی کشور تا سه روز آینده محتمل است.
 

بر این اساس وضعیت هوای استان طی سه روز آتی بدین شرح می‌باشد:

پنجشنبه: کمی تا نیمه ابری و گردوغبار و وزش باد (در برخی از مناطق بویژه مناطق غرب و شمال استان وزش باد نسبتا شدید) در مناطق شمال و شمال غرب استان احتمال بارش پراکنده باران

 جمعه: کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد و احتمال گردوخاک

شنبه: قسمتی ابری تا ابری و وزش باد و احتمال گردوخاک (در مناطق شمال و شمال غرب استان احتمال بارش‌های پراکنده باران)

انتهای پیام / ج

پیش  بینی  گردوغبار و وزش باد برای استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.