رهبر حزب حاکم میانمار برای نخستین بار از ایالت راخین که مرکز مناقشه میان مسلمانان روهینگیا و نیرو‌های دولتی میانمار است، بازدید کرد.

سفر غیرمنتظره «آنگ سان سو چی» به راخین رقم خوردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی گاردین؛ «آنگ سان سوچی»، رهبر حزب حاکم میانمار امروز پنجشنبه برای نخستین بار از ایالت راخین که مرکز مناقشه میان مسلمانان روهینگیا و نیرو‌های دولتی میانمار است، بازدید کرد.

به گفته یک مقام رسمی میانمار آنگ سان سوچی، در سفری از پیش اعلام نشده، برای نخستین بار از ایالت شمالی راخین بازدید کرد. راخین یکی از ایالات شمالی میانمار است که بیشتر جمعیت آن را مسلمانان روهینگیایی تشکیل می‌دهند. مسلمانان این منطقه طی ماه‌های اخیر شاهد خشونت‌های وحشتناک نیرو‌های دولتی میانمار بوده اند. به گونه‌ای که بیش از نیم میلیون از مسلمانان این ایالت از بیم جانشان مجبور به ترک خانه‌های خود شده و در مرز‌های بنگلادش تجمع کرده اند.

برنده جایزه نوبل در حالی از راخین بازدید کرده که چندی پیش به علت بی توجهی به این جنایات و عدم دفاع از مسلمانان روهینگیا، مورد انتقاد جوامع بین المللی قرار گرفته بود. سوچی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نکرد و باور بر این است او برای طفره رفتن از پاسخ دادن به سوالات درباره بحران روهینگیا از حضور در این جلسه امتناع کرد.

مسلمانان روهینگیا چندین قرن است در میانمار زندگی می‌کنند؛ اما دولت هنوز حق شهروندی آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد و آن‌ها را به شدت محدود و سرکوب می‌کند. ارتش میانمار از ماه اوت روهینگیایی‌ها را که ساکن ایالت راخین هستند، مورد حملات مرگبار قرار داده است و بیش از ۶۰۰ هزار نفر از آن‌ها برای حفظ جانشان مجبور شده اند روستاهایشان را ترک کنند و پس از روز‌ها و هفته‌ها پیاده روی از مرز‌های آبی خطرناک بگذرند تا وارد کشور بنگلادش شوند. تاکنون تعداد زیادی از این مهاجران که از کشورشان رانده شده اند، در آب‌های مرزی میانمار و بنگلادش غرق شده اند. (بیشتر بخوانید)

مقامات ارشد سازمان ملل متحد این عملیات علیه روهینگیایی‌ها را پاکسازی قومی در میانمار توصیف کرده اند و دیپلمات‌های شورای امنیت در حال آماده کردن پیش‌نویس یک قطعنامه هستند تا با استفاده از آن ارتش میانمار را برای پایان دادن به این خشونت‌ها تحت فشار قرار دهند.

انتهای پیام/

 

رهبر حزب حاکم میانمار از ایالت راخین بازدید کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آه مظلوم
۱۱:۴۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
ادمکش وجججججججججججججججججججججججججججججانی جنگ ننننننننننننننوبببببببل نفرین برتووووووووووو وامثال تتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتوبببببببببببببببببباددددددددددددددددد
آخرین اخبار