دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اعلام کرد: هیچ موردی از بیماری های واگیردار در میان زوار پاکستانی از مرز میرجاوه مشاهده نشده است.

هیچ موردی از بیماریهای واگیردار در میان زوار پاکستانی ورودی به ایران مشاهده نشده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  فیض محمد الهامی کارشناس مسئول بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: 2 پایگاه مراقبت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مرز میرجاوه منطقه میل 72 و زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان با حضور کارشناسان بهداشت محیط و پزشک مستقر است.

وی افزود: این پایگاه های مراقبت بهداشتی مرزی در طول سال در این 2 محل مستقر هستند اما با توجه به حجم ورود زوار پاکستانی در ایام محرم و صفر در این مقطع به صورت سه شیفت کاری به زائران خدمات لازم را ارائه می دهند.

وی گفت: کارشناسان بهداشت محیط در قالب این پایگاه ها زوار را برای شناسایی 15 مورد بیماری واگیردار مانند آنفلوآنزا، سرخک، تب های خونریزی دهنده و التور مورد معاینه قرار می دهند.

کارشناس مسئول بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: در معاینه های کارشناسان بهداشت به جزو موارد سرماخوردگی، تب و اسهال ساده هیچ موردی از بیماری های واگیردار در میان زوار پاکستانی مشاهده نشده است.

وی گفت: این تیم ها تا اربعین به صورت سه شیفت کاری در پایگاه های مراقبت بهداشتی مستقر در مرز میرجاوه و زائر سرای امام رضا(ع) به زوار پاکستانی خدمات لازم را ارائه می دهند.

به گفته رئیس ستاد اربعین سیستان و بلوچستان 145 هزار و 386 زائر پاکستانی عتبات عالیات از ابتدای امسال تا کنون از مرز میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده اند.

انتهای پیام/گ

موردی از بیماری  واگیردار در بین زوار پاکستانی مشاهده نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۶
بیماری سل را هم بررسی کنید