آیین بزرگداشت شهید محمدآقا جهانگیری حیدری در زادگاهش روستای حیدری برگزار شد.

بزرگداشت شهید محمدآقا جهانگیری حیدری برگزار شد//////////////به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ آیین بزرگداشت شهید والامقام محمدآقا جهانگیری حیدری، از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، امروز پنج شنبه ۱۱ آبان ۹۶ در مسجد جامع زادگاهش روستای حیدری در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

سخنرانی، مداحی و نوحه خوانی، از برنامه‌های این مراسم معنوی با حضور اقشار مردم و مسئولان، بسیجیان و خانواده معظم شهدا بود.

گفتنی است: شهید محمد آقا جهانگیری از نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در سال ۱۳۶۶ در عملیات نصر ۳ در منطقه زبیدات عراق به فیض شهادت رسید و پیکر پاکش پس از ۳۰ سال، شناسایی و به میهن اسلامی بازگشت داده شد.

این شهید والامقام، اهل و ساکن روستای حیدری در چهارمحال و بختیاری بود که خانواده وی، بعد از شهادت و مفقود الاثر شدن پیکر مطهرش به خمینی شهر استان اصفهان مهاجرت کردند.

هم اکنون مزار نمادین و یادبودی از این شهید گلگون کفن نیز در گلستان شهدای روستای حیدری وجود دارد.

پیکر پاک شهید محمد آقا جهانگیری حیدری، طی عملیات اخیر تفحص توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح و در شمار ۱۱۹ شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس شناسایی و ۱۳ مهرماه امسال از طریق مرز شلمچه وارد کشور گردید که جمعه گذشته ۵ آبان ماه جاری با حضور باشکوه مردم شهیدپرور، هیئات مذهبی، نیرو‌های نظامی و انتظامی و مسئولان، در خمینی شهر اصفهان تشییع و در گلزار شهدای آستان مقدس حضرت امامزاده سید محمد (ع) این شهر به خاک سپرده شد.

روستای حیدری از توابع بخش شیدا در شهرستان بن چهارمحال و بختیاری است که در فاصله ۴۷ کیلومتری شهرکرد مرکز استان و ۲۲ کیلومتری شهر بن مرکز شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/ن

یادبود شهید محمد آقا جهانگیری حیدری در زادگاهش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار