از بین رفتن خلاقیت با گشت و گذار‌های بی هدف در شبکه‌های اجتماعی

رعایت نکردن نکات امنیتی و گشت و گذار‌های بی هدف در شبکه‌های اجتماعی خلاقیتت دانش آموزان را کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ اکبر درویشی فرمانده انتظامی شهرستان جویبار در جمع دانش آموزان مدرسه شهید فکوری این شهرستان امنیت فضای مجازی را موضوعی مهم و حیاتی دانست و گفت: عدم رعایت نکات امنیتی در فضای مجازی، آسیب‌های جبران ناپذیری را برای دانش آموزان و جوانان به دنبال دارد.

وی با اشاره به فرصت‌ها و استفاده صحیح از فضای مجازی و دنیای اینترنت، افزود: توسعه فناوری و ارتباطات علاوه بر تأمین آسایش و ارائه خدمات به افراد جامعه و خانواده ها، بر زندگی افراد و سبک زندگی آن‌ها نیز اثرات منفی گذاشته است و اگر از این فضا به طور صحیح استفاده نشود به تهدید تبدیل شده و خطرات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

سرهنگ درویشی گفت: سرعت پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات سبب شده تا فرزندان در استفاده از تکنولوژی‌ها از والدین خود پیشی بگیرند و این موضوع باعث می‌شود والدین نسبت به بسیاری از تهدید‌ها و خطرات دنیای مجازی آگاهی کافی را نداشته باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار افزود: خانواده‌ها حتی در صورت آگاهی از تهدید‌ها و خطرات احتمالی فضای مجازی می‌طلبد در راستای پیشگیری از خطرات احتمالی، ظرافت‌های خاصی را نیز دنبال کنند که سواد رسانه‌ای شامل این دو موضوع می‌شود؛ یعنی آشنایی با دنیای مجازی و پیشگیری از خطرات احتمالی و والدین باید آگاهانه فرزندانشان را در فضای مجازی همراهی کنند.

وی با اشاره به تأثیر فضای مجازی بر خانواده ها، گفت: گشت و گذار‌های بی هدف در شبکه‌های اجتماعی باعث از بین رفتن خلاقیت می‌شود و ورود اینترنت همراه با ارزش‌های غربی، چالش‌های جدیدی را در خانواده‌ها و قشر جوانان به وجود می‌آورد.

سرهنگ درویشی امنیت در فضای اینترنتی را موضوعی مهم و حیاتی دانست و افزود: عدم رعایت نکات امنیتی لازم در فضای مجازی، خطرات و آسیب‌های جبران ناپذیری را برای اشخاص به دنبال دارد.

وی با اشاره به رشد قارچ گونه جرایم در حوزه فضای مجازی، گفت: برقراری روابط ناسالم پسر و دختر، سرقت از حساب‌های بانکی به روش‌های مختلف، کلاهبرداری‌های اینترنتی، جعل داده‌ها و عناوین، سرقت اطّلاعات، تجاوز به حریم خصوصی اشخاص و گروه‌ها، هک و نفوذ به سامانه‌های رایانه‌ای و اینترنتی، هرزه‌نگاری و جرایم اخلاقی از رایج‌ترین جرایم رایانه‌ای است.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار با یادآوری این که برخی از دانش آموزان، بیشتر وقت خود را در طول شبانه روز با اینترنت می‌گذرانند و این مساله آغازگر آسیب‌های متعدد دیگری خواهد بود، افزود: سرعت فناوری، شکاف بین فرزندان و والدین را گسترش داده و باعث شده سطح توقع از زندگی مشترک را به ویژه در میان نسل جوان بالا ببرد.

انتهای پیام/آ

کاهش خلاقیت با گشت و گذار‌های بی هدف اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار