رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: رزمایش مقابله با حوادث و بلایای طبیعی لرستان با اولویت بیماری‌های منتقله از آب و غذا و تب کریمه کنگو در پلدختر برگزارشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ناصر بابایی رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر اظهار داشت: این رزمایش با هدف افزایش آمادگی تیم‌های بحران در مقابل حوادث و بلایای طبیعی با شرکت ۱۲ تیم واکنش سریع بهداشتی از ۱۲ شهرستان استان برگزار شد.

وی با بیان این که در این رزمایش همچنین یک تیم ارزیاب و ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی استان حضور داشت افزود: کلیه مراحل و کنترل بیماری‌های مختلف که ممکن است در بحران اتفاق بیفتد در ۱۰ خانه بهداشت به اجرا در آمد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: در این مانور تیم‌های فنی و تخصصی شبکه بهداشت به روستا‌ها اعزام شدند و پس از انجام عملیات‌های لازم بر اساس اولویت‌های طراحی شده به محل رزمایش بازگشتند.

وی افزود: این تیم‌ها گزارش‌های به دست آمده از عملیات انجام شده خود را به تیم ارزیاب استان ارائه کردند که پس از جمع بندی از گزارش‌های واصله مانور پایان یافت.

بابایی تصریح کرد: پس از بررسی گزارش‌ها در دانشگاه علوم پزشکی استان، شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های استان رتبه بندی می‌شوند.

وی گفت: هر شهرستان دارای تیم‌های بهداشت و محیط و واکنش سریع و امور مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت خانواده، واحد بهداشت روان و سایر تجهیزات است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: توان مدیریت زمان، سنجش میزان توان علمی و عملیاتی و ارتقا سطح آمادگی تیم‌های بهداشتی، کاهش آسیب‌ها در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی از اهداف برگزاری این مانور است.

بابایی ازحضور تیم‌های بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های استان و همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان در برگزاری این مانور تقدیر کرد.

انتهای پیام /م

مانور بیماری‌های منتقله از آب و غذا و تب کریمه کنگو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.