کانون‌های فرهنگی؛

نقش محوری در شکوفایی استعداد‌های دانش‌آموزان توسط کانون‌های فرهنگی

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: کانون‌های فرهنگی، تربیتی باید نقش محوری در شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خدانظر دریکوندمدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان به نقش و جایگاه کانون‌های فرهنگی تربیتی در تحقق اهداف و فرایند تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: کانون‌های فرهنگی تربیتی باید بتوانند متناسب با استعداد، نیاز و علائق دانش آموزان بستر‌های مناسبی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان، شناسایی و هدایت استعداد‌های آنان فراهم کند.

وی در ادامه به ضرورت شفافیت در امور مالی کانون‌ها اشاره کرد و گفت: عملکرد مالی و اقتصادی کانون‌ها باید در مسیری شفاف و قانونمند طی شود و در سامانه به درستی ثبت و ضبط شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان خلاقیت، نوآوری و مجهز بودن به فنّاوری و تکنیک‌های روز را از جمله مؤلفه‌های کانون‌ها برشمرد و ادامه داد: کانون می‌تواند با نیازسنجی، کشف استعداد، پرورش و به فعلیت رساندن ذوق و استعداد دانش آموزان گامی مؤثر در بالندگی کودکان و نوجوانان بردارد.

وی در ادامه تصریح کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یک ضرورت غیرقابل‌انکار و عامل مهمی در جلوگیری از انحراف‌ها و آسیب‌های اجتماعی است.

دریکوند در ادامه سخنان خود بر این نکته تأکید کرد: نظارت عمال مهمی در پویایی و سلامت کانون‌های فرهنگی داشته و باید کانون مکانی امن برای یادگیری مهارت‌ها و شکوفایی استعداد‌های نهفته دانش آموزان باشد و این مهم باید نظارت دقیق و مستمر بر کانون‌ها امکان‌پذیر است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان به نشست هم‌اندیشی با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: این نشست مصوبه خوبی برای تعمیر، بهسازی و مقاوم‌سازی کانون فرهنگی تربیتی ادب داشت و مقرر شد تا سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برنامه‌ای برای تعمیر و بهسازی کانون ارائه دهد.

دریکوند در پایان به صدور ابلاغ نیرو‌های مازاد در کانون‌های فرهنگی تربیتی اشاره کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت نیرو‌های مازاد می‌توان به ارتقای کیفیت آموزش و توانمندسازی دانش آموزان برای شرکت در کنکور سراسری کمک کرد.

انتهای پیام/م

کانون‌های فرهنگی بایدنقش محوری درشکوفایی استعداد‌های دانش‌آموزان داشته باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.