عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه اغلب تجهیزات حوزه صنعت نفت فرسوده هستند گفت:همین امر باعث کاهش ظرفیت بازیافت و جذب سرمایه گذار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛جلال میرزایی عضو کمیسیون انرژی مجلس امروز در آئین افتتاحیه نهمین نمایشگاه تخصصیساخت داخل تجهیزات نفت خوزستان با بیان اینکه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب که بیشترین نفت تولیدی کشور را تولید می‌کند، اظهار داشت: برپایی نمایشگاهی با این عنوان بسیار جای خوشحالی دارد چرا که اغلب تجهیزات حوزه صنعت نفت فرسوده هستند که این موضوع سبب ایجاد کاهش ظرفیت بازیافت و جذب سرمایه گذار می‌شود.

وی افزود: سازندگان تجهیزات و قطعات صنعت نفت دغدغه‌های خاص خود را دارند، اما مهمترین دغدغه آن‌ها این است که شرکت‌ها و پیمانکاران به جای خرید تولیدات داخلی ترجیح می‌دهند از قطعات خارجی استفاده کنند و این موضوع در بلند مدت سبب ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی می‌شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون انرژی گفت: باید با توجه به مشکلاتی که بین تولیدکنندگان تجهیزات رونق گرفته برنامه‌هایی را در نظر گرفت و تجهیزات صنعتی که بیش از یک قرن از سابقه آن می‌گذرد باید با پیشرفت همراه باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت نفت در توسعه فعالیت‌های این حوزه، عنوان کرد: برنامه‌های ارائه شده توسط مشاور وزیر نفت عالی است، اما نباید برنامه‌های عنوان شده تنها بر روی کاغذ باقی بماند.

همکاری‌های خوبی میان وزارت نفت و دانشگاه شهید چمران اهواز وجود دارد‌


رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت: بین دانشگاه شهید چمران و وزارت نفت پروژ‌ههای دیگری نیز وجود دارد که اجرای پروژه‌های عمرانی در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی بخشی از آن‌ها است.

‌غلامحسین خواجه با بیان اینکه طی یک سال و نیم گذشته وزارت نفت ارتباطات بسیار خوبی با دانشگاه شهید چمران اهواز ایجاد کرد، اظهار داشت: ارتباط خوبی بین وزارت نفت و دانشگاه شهید چمران اهواز وجود دارد که نباید آن‌ها را نادیده گرفت و نمونه بارز آن ساخت پمپ‌های سرچاهی که در این نمایشگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفتند، است.

وی با بیان اینکه پمپ ساخته شده مورد تایید وزارت نفت است، افزود: بین دانشگاه شهید چمران و وزارت نفت پروژ‌ه‌های دیگری نیز وجود دارد که اجرای پروژه‌های عمرانی در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی بخشی از آن‌هاست.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: یکی دیگر از همکاری‌های بین این نهاد ساخت دانشکده نفت، گاز و پتروشیمی دانشگاه با حمایت وزارت نفت است که این حمایت از سوی وزارتخانه نفت بی سابقه بوده همچنین می‌توان در این راستا از ساخت مرکز تحقیقات پتروشیمی و مرکز تحقیقات حفاری با حمایت مادی و مالی وزارت نفت نیز نام‌برد.

وی تصریح‌کرد: در حال حاضر شاهد ساخت مرحله دوم پروژه دانشکده علوم زمین دانشگاه با حمایت وزارت نفت هستیم همچنین در زمینه‌های پروژهشی نیز بجز موضوع ساخت پمپ‌های SRP که با وزارت نفت قراردادی با مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به امضا رسیده صحبت‌هایی در زمینه مطالعات زمین‌شناسی نفت با این وزارتخانه صورت گرفت.

خواجه با بیان اینکه قرارداد فعالیت پژوهشی آن نیز با دانشگاه شهید چمران اهواز به امضا می‌رسد، عنوان کرد: قرار شد در زمینه اکتشاف مخازن نفتی پروژه‌ای به این دانشگاه داده شود.

منبع تسنیم

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.