به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا به منظور محدود کردن مهاجرت به آمریکا، از حمله نیویورک به عنوان دستاویز استفاده می‌کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از حادثه تروریستی روز سه‌شنبه در منهتن برای تصویب لایحه «رِیز» (اصلاح مهاجرت آمریکا برای اشتغال قدرتمند) که می‌تواند برنامه ویزای گوناگونی این کشور را منحل کند، استفاده می‌‎کند.

ترامپ ادعا کرده است مهاجم این حمله تروریستی، 23 ازبک دیگر را با استفاده از برنامه ویزای گوتاگونی در سال 2010 وارد خاک آمریکا کرده است. ترامپ این مسئله را «مهاجرت زنجیره‌ای» عنوان کرده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: «این مرد، یا هرچه می‌خواهید صدایش کنید، افراد دیگری را همراه با خود آورد و برای دستکم 23 نفر دیگر که وارد خاک آمریکا شده اند، نقش راهنما را ایفا کرده است. این غیر قابل قبول است.»

ترامپ در پیامی در صفحه کاربری توییتر خود نوشت: «من از کنگره درخواست می‌کنم برنامه لاتاری ویزای گوناگونی که آسیب‌پذیری‌های قابل توجهی را متوجه امنیت ملی ما می‌کند، متوقف کند.»

با این حال همچنان روشن نیست این اطلاعات مبنی بر ورود 23 نفر دیگر از چه منبعی به دست رئیس جمهور آمریکا رسیده است و یا تا چه حد صحت دارد. وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز تاکنون درباره این ادعای ترامپ اظهار نظر نکرده است.

ان بی سی نیوز به نقل از یک منبع گزارش داد 23 مهاجر دیگر تحت برنامه ویزای گوناگونی به این کشور سفر کرده اند اما مشخص نیست این افراد از خانواده، خویشاوندان و یا دوستان مهاجم بوده باشند. یک مقام فدرال نیز گفت وزارت امنیت داخلی آمریکا این مرد را به عنوان کمک‌رسان به دو مهاجر دیگر شناسایی کرده است؛ با این حال وی افزود هیچکدام از این افراد با حمله تروریستی اخیر ارتباطی نداشته اند.

ترامپ با این رویکرد خود تعهد کرد برنامه ویزای گوناگونی را با لایحه اصلاحات مهاجرتی آمریکا برای اشتغال قدرتمند (رِیز) جایگزین کند. لایحه جدید که در ماه‌های اخیر معرفی شده است، لایحه مهاجرت و تابعیت آمریکا را به منظور منحل کردن برنامه ویزای گوناگونی اصلاح خواهد کرد، تعداد پذیرش پناهجویان را به 50 هزار نفر کاهش خواهد داد و نظام «بر اساس شایستگی» را اجرا خواهد کرد که می‌تواند مهاجرت قانونی را تا حد چشم‌گیری کاهش دهد.

جف سشنز، دادستان کل آمریکا، در ملاقات با مقامات اجرایی و وکلای آمریکایی در منهتن نیویورک از تصویب لایحه رِیز حمایت کرد.

انتهای پیام/

 

بهانه‌تراشی ترامپ برای اصلاح قوانین مهاجرتی آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار