مدیرکل محیط‌زیست لرستان:

سی‌و هشتمین روز آلاینده‌ در استان لرستان

مدیرکل محیط‌زیست لرستان گفت: امروز نیز شاهد آلودگی هوا در شهر‌های مختلف استان هستیم، به نحوی که مردم استان سی‌و هشتمین روز آلاینده را تجربه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ فتحی بیرانوند، مدیرکل محیط‌زیست استان لرستان گفت: هوای شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت، رومشکان در شرایط بسیار ناسالم و میزان آلایندگی هوا در این شهر‌ها چهار برابر حد مجاز است.

وی ادامه داد: همچنین هوای شهرستان‌های دوره چگنی، خرم‌آباد و الشتر در شرایط ناسالم و میزان آلایندگی‌ها نیز سه برابر حد مجاز است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان در ادامه با اشاره به شرایط ناسالم هوا در شهر‌های دورود، بروجرد و ازنا، افزود: میزان آلایندگی‌ها در سه شهر مذکور دو ونیم برابر حد مجاز است.

فتحی بیرانوند افزود: کانون گرد و غبار از کشور عراق بوده و متاسفانه امروز سی‌و‌هشتمین روز آلاینده امسال در لرستان است.

وی در ادامه با اشاره به توصیه‌های بهداشتی و زیست محیطی، گفت: از مردم در خواست می‌شود، از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود خودداری کرده، تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری نموده و سفر‌های غیر ضروری در سطح شهر را کاهش دهند.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان گفت: همچنین بیماران قلبی، تنفسی و مبتلایان به آسم، در فضا‌های باز فعالیت نکرده و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری نموده و در منزل استراحت کنند.

فتحی گفت: در مورد سایر گروه‌های حساس نیز باید این موارد رعایت شود تا شاهد بروز مشکلی برای مردم نباشیم.

انتهای پیام/د

لرستان سی‌و هشتمین روز آلاینده‌اش را تجربه کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.